قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مجوز 530 دفتر ICT برای فعالیت در مناطق روستایی این استان صادر شده است، افزود: هم اکنون بیش از 500 دفتر ICT در مناطق روستایی این استان فعال است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از 200 دفتر پیشخوان دولت در راستای خدمات دهی هرچه بهتر به شهروندان و تحقق دولت الکترونیک در آذربایجان غربی فعال است.
وی اضافه کرد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
مدیرکل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون بستر اینترنت در بیش از یکهزار و 400 روستای این استان فراهم شده است.
جلیلی نژاد گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی جهت بهره مندی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.