استاندار آذربایجان غربی گفت:   آذربایجان غربی جایگاه پنجم  در توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری در سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در توسعه بخشهای مختلف استان ضمن اینکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در استان در حوزه مختلف بویژه درمان ، کشاورزی و خدمات در استان انجام شده که موجب شده در این بخشها شاخص های استان در کشور ارتقا یابد ادامه داد : فقط در حوزه بهداشت و درمان در حال حاضر بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجراست و تا سال آینده 700 تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستای استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه پنجم استان در توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه رتبه پایین استان در بی سوادی موجب شده شاخص بهره مندی استان در حوزه فناوری اطلاعات به رتبه 28 کشور نزول پیداکند.

شهریاری با بیان اینکه آذربایجان غربی با 970 کیلومتر مرز مشترک با سایر کشورها جزو 5 استان امن کشور است و این مسئله زمینه حضور سرمایه گذاران داخی و خارجی در استان را فراهم می کند تصریح کرد: با وجودی که بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به ایران اسلامی با یکدیگر متحد شده اند ، مردم کشورمان با وحدت و همدلی و آگاهی در برابر توطئه های دشمنان ایستاده اند و توطئه های آنان را خنثی می کنند و نمونه آن را در بی اعتنایی مردم به  فراخوان های ضد انقلاب می توان دید.

وی همچنین  با اشاره به سرمایه گذاری 220 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی گفت: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 150 میلیارد تومان نیز در توسعه زیر ساخت های فناوری در استان هزینه می شود.

استاندار آذربایجان غربی بااشاره به کارکرد های فناوری ارتباطات در بخشهای مختلف بخصوص کشاورزی و آبیاری هوشمند تصریح کرد:آذربایجان غربی با وجود اینکه برمحور کشاورزی بنا شده می توان با استفاده از فناوری های ارتباطی هم در نحوه آبیاری محصولات کشاورزی و حمل و نقل از این خدمت بهره برد.

وی مبارزه با فساد با راه اندازی دولت الکترونیک را از مزایای فناوری ارتباطات عنوان کردو گفت: با راه اندازی دولت الکترونیک در کاهش فساد می توان نقش موثری ایفا کرد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت در دولت الکترونیک معرفی شود اظهارکرد: تجهیز یکی از گمرکات استان به عنوان گمرک هوشمند، راه اندازی شهرک دیجیتال و رباتیک در استان ،استفاده از ظرفیت منطقه آزاد که می تواند بعنوان قطب دیجیتال کشور و همچنین راه اندازی مرکز تجارت دیجیتال جاده ابریشم در منطقه آزاد ، ارائه تسهیلات و امکانات زیرساختی لازم برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه وب و موبایل را به وزیر ارتباطات در راستای توسعه حوزه فناوری ارتباطی استان پیشنهاد کرد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.