به گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری میاندوآب افزود: یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید، توسعه زیرساخت های ارتباطات بوده و گسترش شبکه های اینترنتی و توسعه ارتباطات و فناوری در کشور یکی از اهداف مهم دولت است.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 23 هزار تیم توسعه IT در کشور فعالیت می کنند و با توسعه این بخش، پیشرفت سایر بخش ها نیز محقق می شود.
وی افزود: اینک می توان با استفاده از ابزار ارتباطات امنیت جامعه را محقق ساخت و حتی سلامت جامعه را با پرونده های الکترونیکی ارتقا بخشید.
آذری جهرمی گفت: داوطلبان کنکور که متولد دهه های 50 و 60 بودند با سختی های زیادی در این آزمون شرکت می کردند اما اینک با استفاده از فناوری این کار بسیار ساده و آسان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دولت استفاده از فناوری در بخش های مالی و اداری است، یادآور شد: با استفاده از این فناوری حتی می توان با فساد اداری و مشکلات این حوزه نیز مقابله کرد.
وی افزود: اگر عزم ما بر بهبود وضعیت استوار باشد، می توانیم با استفاده از فناوری، توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه های این وزراتخانه در آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار و 20 میلیارد ریال برای ساماندهی 380 سایت استان و اتصال شهرهای مختلف استان هزینه می شود.
وی افزود: برای این منظور 150 کیلومتر فیبرنوری بین شهرهای استان ایجاد و تلفن ثابت برای 650 روستای استان نصب می شود.
وی اضافه کرد: پوشش تلفنی با استفاده از موبایل در 200 کیلومتر از جاده های استان ایجاد می شود و 169 سایت قدیمی روستایی با پوشش 600 روستا به نسل 4 ارتقا می یابد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز گفت: دشت میاندوآب یکی از دشت های بزرگ و حاصلخیز غرب کشور است و جمع زیادی در این منطقه ساکن هستند و نیاز به راه های ارتباطی و مخابراتی بیشتری دارد.
همایون هاشمی افزود: در بخش های از این شهرستان مشکل اتصال اینترنت وجود دارد و با توجه به جمعیتی که در این منطقه ساکن هستند لازم است که این مشکل به زودی حل شود.
نماینده دیگر مردم شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جهان در حال تغییر و دگرگونی است و ساختارهای مالی و اداری باید بر اساس فناوری اطلاعات تعریف شود.
جهانبخش محبی نیا با اشاره به اینکه زیرساخت های IT باید در آذربایجان غربی و به ویژه در شهرستان های جنوب استان توسعه یابد، افزود: زیرساخت های ارتباطی میاندوآب مرکزیت جنوب آذربایجان غربی را بر عهده دارد و زیرساخت های آن باید متناسب با انتظارات توسعه یابد.
محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی هم گفت: امسال یکهزار و 500 میلیارد ریال در بخش ارتباطات استان هزینه شده و با افتتاح پروژهای این بخش، مشکلات این حوزه تا حدود زیادی حل می شود.
ناصر امیری، فرماندار میاندوآب هم گفت: مخابرات این شهرستان به عنوان مرکز مخابرات شهرستان های بوکان، مهاباد، شاهین دژ و تکاب عمل می کند و هم اکنون دارای 85 هزار و 412 مشترک تلفن ثابت است.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه 19 شهریور جهت بررسی وضعیت حوزه های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی سفر کرد و پس از حضور در شورای اداری شهرستان های میاندوآب و اشنویه، در شورای اداری استان آذربایجان غربی حضور می یابد.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.