به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی دوشنبه در جمع هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان فارس در شیراز افزود: با توجه به اهمیت بحث رعایت ضوابط مقررات ملی ساختمان و لزوم نظارت مهندسان بر روند ساخت و سازها، سازمان نظام مهندسی باید به عنوان متولی این امر حمایت شود.
وی ادامه داد: قطعا این حمایت علاوه بر اینکه به حفظ سرمایه های ملی کمک می کند، امنیت و آسایش خانواده ها و شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.
رحیمی اظهار داشت:با توجه به وجود گسل های فعال زلزله در فارس و شیراز، زمانی می توان به اهمیت نقش مهندسان ناظر پی برد که می بینیم به ساختمان ها و بناهای ساخته شده تحت نظارت مهندسان هیچ آسیبی وارد نشده اما ساختمان هایی که بدون نظارت مهندسان ساخته شده آسیب های جدی دیده اند.
او اضافه کرد: بنابراین رعایت ضوابط فنی در ساخت و سازها امری ضروری است و نظارت ها باید به هر قیمتی که شده انجام شود و به هیچ وجه در این زمینه کوتاهی صورت نگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 گفت: با تصویب این قانون، ساخت و سازهای کشور به سمت مطلوبیت بهتر و بیشتر حرکت کرد که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری تداوم یابد.
رحیمی افزود: شهرداری های استان نیز باید بیش از پیش از خدمات و تجربیات اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان بهره ببرند.
وی با اشاره به اعتبار و جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در نزد شهروندان گفت:باید دقت کنیم که این سازمان به یک ساختار اداری دولتی تبدیل نشود و نباید اجازه داد که بروکراسی زیاد باعث ناکارآمدی این مجموعه شود و سرعت حرکت و پیشرفت آن را کاهش دهد.
او اظهار داشت: اگر بنا باشد شهروندانی که به نظام مهندسی مراجعه می کنند برای دریافت یک مجوز و گواهی و تاییدیه، دائم در این مجموعه در رفت و آمد داشته باشند، قطعا این اتفاق خوشایند نخواهد بود و زمینه ساز نارضایتی شهروندان خواهد شد.
رحیمی، ضمن تاکید بر لزوم فعالیت شورای شهر و سازمان نظام مهندسی در چارچوب وظایف تعریف شده برای آنها گفت: علاوه بر شوراهای اسلامی شهرها که نباید به مسائل ساخت و ساز و حیطه ضوابط و مقررات ملی ساختمان و شهرسازی ورود کنند، مهندسان نیز نباید در حیطه قانونگذاری محلی وارد شوند.
وی دریافت تاییدیه نظام مهندسی ساختمان از سوی مدارس و مهدهای کودک را امری ضروری دانست و افزود: امروز شاهد هستیم که برخی مدارس و مهدهای کودک در ساختمان های غیر مقاوم و ناپایدار شکل گرفته و فعالیت می کنند که این قطعا یک معضل خواهد بود و باید ضمن مکاتبه با آموزش و پرورش تاکید شود که این مدارس برای ادامه فعالیت خود حتما باید تاییدیه نظام مهندسی داشته باشند.
او ادامه داد: مدارس و مهدهای کودک جزو ساختمان های با اهمیت بالا محسوب می شوند و بنابراین لازم است که بنای آنها مقاوم، مستحکم و مورد تایید نظام مهندسی ساختمان باشد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.