به گزارش ایرنا امام جمعه اردکان در این مراسم گفت: بزرگترین سرمایه انسان ها علم ، تخصص ، معنویت و تقوی است .
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر افزود:‌ دانش آموزان با تلاش و کوشش سعی کنند در سال تحصیلی جدید علاوه بر خوب درس خواندن ، جنبه های روحی و معنوی خود را تقویت کنند تا در آینده آبرومند باشند .
وی اضافه کرد:‌ تنها چیزی که در این دنیا و جهان آخرت باقی می ماند علم و تقوی است که انسان را همراهی می کند و در زندگی جاودان خواهد ماند .
امام جمعه اردکان با بیان اینکه اگر در مراحل زندگی علم و معنویت نداشته باشید در تمام امور خود ، خانواده و جامعه درمانده خواهید بود اظهار داشت: بزرگترین جهاد برای دانش آموز خواندن کتاب و رسیدن به معنویت است .
وی یادآور شد: ‌از خداوند متعال خواهانیم به جوانان ایران کمک کند که در مقابل هجمه ها و آفاتی که در مسیر راهشان وجود دارد مقاومت کنند و به آنها توفیق بدهد تا موفق و به آرامش برسند .‌
امام جمعه اردکان گفت: کسی که درس خواند و معنویت داشت به آرامش می رسد ولی فردی که از معنویت غافل شد حتی اگر در جامعه به او مسئولیتی محول شد به آرامش نخواهد رسید .
شاکر از دانش آموزان خواست که احترام به پدر و مادر و خواندن نماز اول را فراموش نکنند چرا که با رعایت این دونکته مورد لطف و عنایت خداوند قرار می گیرند .
وی در ادامه از زحمات مسئولان و مدیران که حامی آموزش و پرورش بوده و هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: هفته دفاع مقدس نیز یادآور خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و نیز شهدای مدافع حرم و شهدای ترور است ، آنها با گذشت و ایثار خود آرامش و امنیت را به ما هدیه دادند .
فرماندار اردکان نیز در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب افزود:‌ اول مهر به نام مهر و مقاومت و آغاز سال تحصیلی و در حقیقت شروع زندگی جدید برای دانش آموزان است .
هادی مقیمی اظهار داشت: امروزه مهمترین وظیفه جوانان درس خواندن و فراگیری ادب واخلاق است .
وی با بیان اینکه دانش آموزان باید ضمن یادگیری علم و دانش ، مهارت های زندگی و احترام نمودن به یکدیگر را فرا گرفته و با فکرباز و توسعه یافته به جامعه خودشان کمک کنند تصریح کرد: آموزش و مهارت اگر در سنین پایین تر رخ دهد بهتر نهادینه می شود .
فرماندار اردکان ضمن گلایه از رشد برخی بی اخلاقی ها در جامعه افزود : اخلاقیات را باید در مدارس آموزش داد و بدون تردید یک انسان بی سواد بهتر از یک دانشمند بی اخلاق است .
مقیمی گفت: خوشبختانه دانش آموزان تحت تعلیم هستند و باید توجه کرد اگر در مدارس به حلقه مفقوده اخلاق و ادب پرداخته شود آینده کشور درخشان خواهد شد .
وی در ادامه به آغاز و اهمیت هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت : اگر یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان انقلاب نیفتاده است به خاطر مردمی بود که با دست خالی و وحدت و با دادن شهید ، جانباز و آزاده به دفاع از سرزمین شان پرداختند .
فرماندار اردکان گفت: داشتن استقلال و عزتمندی هزینه بر است و قرار نیست ملت ایران با ترورهای کور ، کشورشان را از دست دهند و خواهیم دید که با تلاش ملت و مسئولان، ایران پله های ترقی را طی خواهد کرد .
اردکان دارای 18 هزار دانش آموز و 127 مدرسه است و در سال تحصیلی جدید یک هزار و 530 دانش آموز به جمعیت مدارس این شهرستان افزوده و 16 مدرسه احداث شده است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.