به گزارش ایرنا علی همتی، روز شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این واحدهای صنعتی که با سرمایه گذاری افزون بر 100 هزار میلیارد ریال ایجاد شده اند در زمینه های صنایع شیمیایی و پتروشیمی، غذایی و تبدیلی کشاورزی، کاشی، سرامیک و چینی آلات بهداشتی، طراحی، صنایع فلزی، ساخت و نصب تجهیزات نفت و صنایع ‌گاز و پتروشیمی فعالیت دارند.
او ادامه داد: از دیگر زمینه های فعالیت این واحدها که در سطح استانداردهای جهانی فعالیت دارند می توان به صنایع برق و الکترونیک، مخابرات، کنترل و اتوماسیون، فناوری اطلاعات، پودر و عصاره شیرین بیان، صنایع سلولزی و همچنین صنایع قالب سازی و ساخت قطعات خودرو که از مزیت های استان در زمینه فعالیت های اقتصادی و صنعتی به شمار می آیند اشاره کرد.
وی، در مورد اجرای طرح تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم گفت: با اجرای این طرح، زمینه لازم برای تکمیل چرخه فعالیت در صنایع پایین دستی، ایجاد ارزش افزوده و فرصت های شغلی پایدار ایجاد خواهد شد.
او افزود: همچنین تعداد 70 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در شهرستان های مختلف استان گامی موثر برای توسعه صنعت استان برداشته اند و منطقه ویژه اقتصادی شیراز و منطقه صنایع انرژی بر شهرستان لامرد هم به عنوان زیر ساخت توسعه صنعتی تجاری و سرمایه گذاری خارجی نیز فضای اقتصاد و تولید استان را برای ورود سرمایه های جهانی جذاب کرده است.
وی افزود: با اجرایی شدن واحد تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد، شاهد توسعه اقتصاد ملی و پیشرفت منطقه و نواحی پیرامونی خواهیم بود.
او گفت: واحد تولیدی شمش آلومینیوم صنایع انرژی بر لامرد با 53 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و 200نفر با مشارکت 49 درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 51 درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر با پیشرفت فیزیکی 65درصدی در این منطقه در حال احداث است.
همتی بیان کرد: اجرای شرکت صنایع تبدیلی فرآورده های گازی لامرد زیر مجموعه پتروشیمی نیز با سرمایه گذاری ارزی 150میلیون یورو، سرمایه گذاری ریالی 600 میلیارد ریال، اشتغال 150 نفر و همچنین شرکت بین المللی منیزیم لامرد تولید کننده شمش منیزیم فروسیلیسیم با سرمایه گذاری 2 هزار و 665 میلیارد ریال و اشتغال 365 نفر در منطقه 9 هزار هکتاری ویژه صنایع انرژی بر لامرد در حال پیگیری و بررسی است.
همتی افزود: همچنین با ساخت کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، زمینه تکمیل چرخه فعالیت های صنعتی در صنایع ذی ربط و سایر بخش های صنعتی فراهم می شود و امکان ایجاد ارزش افزوده و همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیز میسر می شود.
وی اضافه کرد: در سایت منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد، امکان تولید سالانه یک میلیون تن شمش آلومینیوم، 10 میلیون تن سیمان، 60 هزار تن منیزیم، 930 مگاوات برق و پنج میلیون تن فرآورده های پتروشیمی و همچنین میعانات گازی فراهم است.
شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.