بهروز اسودی عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 764 مجوز تاسیس در بخش صنعت استان سمنان در نیمسال نخست 97 صادر شد که منجر به ایجاد 20 هزار شغل جدید می شود.
وی با اشاره به اینکه 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با صدور 764 مجوز تاسیس در حوزه صنعت استان سمنان پیش بینی می شود، بیان کرد: بخش صدور جواز تاسیس در حوزه صنعت این استان در نیمه نخست سال جاری رشد قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به پیش بینی 25 هزار میلیاردی در این حوزه، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده در نیمسال 97 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 99 درصد رشد داشته است که منجر به رشد 111 درصدی اشتغال در سالجاری این بخش می شود.
اسودی با بیان این که با صدور این تعداد مجوز زمینه اشتغال بیش از 20 هزار نفر در این بخش پیش بینی شد، ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد 79 درصد رشد را نشان می دهد.
اسودی اظهار داشت: بیشترین رشد جواز تاسیس صادره از نظر تعداد به ترتیب در زمینه ساخت فلزات اساسی و ابزار پزشکی بوده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از نظر سرمایه گذاری نیز بیشترین میزان سرمایه گذاری مربوط به گروه ابزار پزشکی، ساخت منسوجات و محصولات از لاستیک و پلاستیک و از نظر ایجاد اشتغال نیز بیشترین رشد به ترتیب در گروه های فلزات اساسی، ابزار پزشکی و محصولات لاستیکی و پلاستیکی بود.
به گزارش ایرنا، 90 درصد از صنایع استان مربوط به صنایع کوچک، 6 درصد صنایع متوسط و نیز 4 درصد نیز مربوط به صنایع بزرگ است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.