حسن آل بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعه های خط انتقال پساب به شهرک و منطقه ویژه اقتصادی سمنان نیازمند بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار است.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح در دوره های یکساله و سه ساله به ترتیب 100 و 300 لیتر بر ثانیه به تولید آب در بخش صنعت مرکز استان افزایش می یابد.
آل بویه ادامه داد: اکنون طرح بازچرخانی آب در شهرک های صنعتی سمنان، گرمسار و ایوانکی به صورت 100 درصدی انجام می شود و برای اجرای این طرح در دیگر شهرک های استان باید میزان پساب تولیدی افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان اضافه کرد: با اجرای طرح بازچرخانی پساب در شهرک های صنعتی استان به میزان 18 تا 20 درصد از هدر رفت آب در این بخش از اقتصاد استان جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: در تمامی شهرک های صنعتی استان سمنان کم آبی یکی از چالش های اساسی است که باید با اجرای طرح تولید آب، به زیرساخت ها در امر سرمایه گذاری توجه شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان اضافه کرد: انتقال آب خزر به استان سمنان یکی از راهکارهای مهم و بلند مدت برای رفع چالش کم آبی در بخش صنعت این استان است که باید این طرح مهم ملی در کمترین زمان ممکن در این استان اجرایی شود.
استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و 10 شهرک صنعتی با یک هزار و 200 واحد تولیدی دارد که 29 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.