عطاء الله زمانی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمارگیری در 423 روستای نمونه استان فارس با بهره گیری از خدمات 70 آمارگیر و 15بازبین در 29 شهرستان این استان از بیست و یکم مهرماه 97 آغاز شد و تا بیست و یکم آبان ماه جاری ادامه داشت.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تقدیر از مشارکت و همراهی روستاییان با آمارگیران، گفت: با توجه به پایان یافتن این طرح، از این پس مراجعه به در منازل روستاییان با عنوان طرح آمارگیری موضوعیتی ندارد و روستاییان باید در این زمینه آگاه باشند.
زمانی افزود: از جمله مواردی که به ارایه خدمات بهتر در مناطق روستایی کمک می کند، آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است که چهارمین مرحله آن همزمان با کشور در فارس به اجرا گذاشته شد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: بسیاری از اهداف طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از جمله در زمینه بررسی چگونگی کارکرد تسهیلات اعطایی به مسکن های روستایی، محقق شده است.
او گفت: توسعه و عمران روستایی، فرآیندی است که با مشارکت بنیاد مسکن در روستاها شکل گرفته و در این میان تسهیلات ویژه برای بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی روستاها اعطا شده و بررسی چگونگی کارکرد این تسهیلات نیز موضوعی است که در چارچوب این طرح ارزیابی می شود.
زمانی، همچنین با اشاره به شاخص های این طرح گفت: شاخص هایی با مضامین شناخت واقعیت های موجود مسکن روستایی و روند تحولات آن، توسعه سیستم جامع مسکن روستایی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی تخصصی مسکن روستایی، تهیه و تدوین شاخص های مسکن روستایی و ارایه تحلیل از وضعیت مسکن روستایی نیز در قالب این طرح تحلیل و بررسی می شود.
زمانی اضافه کرد: بهسازی و نوسازی سایر واحدهای مسکونی روستایی، ارزیابی تغییرات هزینه احداث مسکن روستایی، نقش وام های طرح ویژه و تغییرات آن در تامین این هزینه ها، شناخت وضعیت آبادی ها از نظر بافت مسکونی و الگوهای استفاده از مصالح ساختمانی از جمله مواردی است که در تحلیل آماری این طرح به دست می آید.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین در بخش دیگری از مطالب خود به برخی از مسایل و چالش های روستاییان اشاره و بیان کرد: روستاها کانون کار، تامین معیشت و تولید به شمار می آیند اما تداوم روند خشکسالی در استان فارس موجب شده این ویژگی روستاها قدری دچار تغییر شود و برخی از روستاییان به مناطق شهری و کلان شهرها مهاجرت کنند.
زمانی اضافه کرد: هر چند خدمات قابل توجهی از سوی دولت و بنیاد مسکن در روستاها انجام و زیرساخت های توسعه تامین شده اما همچنان حجم محرومیت ها در مناطق روستایی بالاست.
مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به برخی از شاخص های توسعه در مناطق روستایی، بیان داشت: توسعه معابر روستایی، آسفالت و زیرسازی خیابان ها و کوچه ها، گسترش خدمات رفاهی در حوزه های آب، برق، گاز و مخابرات، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و تامین مسکن روستایی بخشی از خدمات زیر بنایی است که با مشارکت روستاییان و با تلاش دولت در این مناطق تامین شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.