به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام، چهارشنبه در آیین جشن هفته وحدت که در مسجد رسول اعظم اهل سنت شیراز برگزار شد، بیان داشت: نگاه عالمان دینی اگر به وحدت امت اسلامی معطوف شود، این امت بزرگ، عزت و عظمت از دست رفته خود را دوباره بازخواهد یافت.
امام جمعه شیراز افزود: متاسفانه دو سه قرن است که ما مسلمانان نتوانسته‌ایم در جهان خودی نشان دهیم و قدرت های بزرگ علیه ما و برای به یغما بردن همه منافع و منابع عظیمی که در سرزمین‌های مسلمانان است، ورود کرده اند.
وی ادامه داد: قدرت های بزرگ، مسلمانان را متفرق و به آنها ظلم کرده و حقوق این امت بزرگ را غصب کرده اند.
آیت الله دژکام با اشاره به اقتدار مسلمانان در 120 تا 150 سال قبل، اظهار داشت: عظمت کشور های اسلامی در آن زمان به حدی بود که کسی نمی‌توانست به حوزه آنها ورود کند اما استعمارگران به تدریج کشورهای اسلامی را تقسیم و تجزیه کردند.
امام جمعه شیراز افزود: 11 کشور در اروپا به نام کشور اسلامی و زیر نظر مسلمانان اداره می شد اما به دلیل تفرقه بین مسلمانان این عظمت از دست رفت و اگر ما دو باره دست به دست هم دهیم، این عزت و عظمت بازمی‌گردد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: هیچ کس در جهان به اندازه مسلمانان عزت، عظمت و بزرگی نداشته است لیکن توطئه و اختلاف افکنی کفار موجب شد که مسلمانان سست و ضعیف شوند.
امام جمعه شیراز افزود: همه انسان ها مخاطب دعوت پیامبر هستند و یکی از ملاک هایی که وحدت ایجاد می کند و ما باید به آن چنگ بزنیم، قرآن است.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) محور امت است و وحدت به برکت او ایجاد می شود، بیان داشت: دوست داشتن پیامبر (ص) محور وحدت همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است.
وی افزود: حرکت ملت مسلمان ما که 40 سال است با تنوع قومی و سلیقه مذهبی روی داده است، به دلیل عشق به پیامبر (ص)، چنگ زدن به قرآن کریم و خیرخواهی برای ائمه مسلمین، پیوسته ادامه دارد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خیرخواهی برای حاکم اسلامی موجب وحدت می‌شود، گفت: در کشور رهبری داریم که از اولاد پیامبر است و چون رهبر ماست بر گردن امت اسلامی حق دارد و یکی از جهاتی که مسلمان نباید رضایت دهد این است که رفتاری انجام دهیم که نسبت به رهبر انقلاب اسلامی خیرخواهانه نباشد.
معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف در باره روز ولادت پیامبر اکرم (ص) به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، در ابتکاری ماندگار از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و هفته وحدت افزون برجشن میلاد به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده اسلامی تبدیل شد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.