به گزارش خبرنگار ایرنا، توحید رستمی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج دانشجویی در تالار مولوی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: توانمندسازی معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی دانشجویان از مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی است.
وی نقش آفرینی دانشجویان بسیجی را یکی از مهمترین برنامه های این تشکل دانست و افزود: در اردوهای جهادی امسال بیش از 500 دانشجو در مناطق محروم حضور یافتند و در کنار خدمت به مردم مناطق محروم به خودسازی هم پرداختند.
رستمی گفتمان سازی، جریان سازی و مطالبه گری را از دیگر برنامه های این تشکل ها اعلام کرد و یادآور شد: به همین منظور امسال 700 دانشجو در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و یک هزار و 100 نفر نیز به جبهه های غرب کشور اعزام شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان تاکید کرد: تا زمان برگزاری کنگره ملی 5 هزار و 400 شهید استان که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، 30 یادواره و یک اجلاسیه شهدا به همت بسیج دانشجویی برگزار می شود.

** دانشجو موذن عدالت از محراب فطرت
استاد حوزه علمیه قم هم در این همایش، دانشجو را موذن پیام عدالت از محراب فطرت معرفی کرد و گفت: این نسل به دنبال حلقه مفقوده ای است که در چینش کنونی حکومت اسلامی به چشم می آید.
حجت الاسلام موسی الرضا صالحی نژاد مدل حکومت نبوی را نفی اشرافیت سیاسی و دینی دانست و افزود: هر مسئولی باید این آرمان حکومتی را سرلوحه خود قرار دهد.
وی با اشاره به توسعه پدیده اشرافی گری در جامعه امروز آن را منافی شیوه حکومتداری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: مطالبه گری نسل جوان ما همین مساله است که در پاسخ با آن باید الگوهای مسئولیتی در همه ابعاد را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام صالحی نژاد یادآور شد: به دنبال نگاه کلیشه ی به پیامبر اکرم (ص) نباشیم و شهد معنویت گرایی آرمان شهر نبوی را به جامعه تزریق کنیم.
این استاد حوزه علمیه قم پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را چشمگیر دانست و تاکید کرد: در حوزه مسئولیتی باید به دنبال نگاه هایی مانند نگاه شهید باکری باشیم.

** مطالبه گری دانشجویی عامل اصلاح جامعه
رئیس دانشگاه کردستان دیگر سخنران این همایش بود که مطالبه گری دانشجویی را عامل اصلاح جامعه در همه ابعاد دانست.
فردین اخلاقیان با تاکید بر اینکه انقلاب نکردیم که که عده ای در مدت کوتاهی، ثروت میلیاردی نامشروع جمع و جوانان به سختی زندگی کنند، افزود: تنها با نصیحت و مجازات نمی توان با این فسادها مقابله کرد بلکه باید با علم و دانش، بستر مقابله و جلوگیری از زشتی ها را فراهم کرد.
وی درباره شیوه حکومت اسلامی هم یادآور شد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) فتح دل ها بود که اگر چنین نبود اسلام گسترش پیدا نمی کرد.
در این مراسم از خانواده شهدا و 15 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های کردستان تجلیل شد.
حضرت امام خمینی (س) معمار کبیر انقلاب اسلامی در دوم آذر سال 1367 فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.