به گزارش ایرنا یوسف آفرینی، شنبه در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با هدف افزایش همکاری این 2 نهاد برای ساماندهی سوء مصرف کنندگان مواد مخدر برگزار شد، افزود: در روند ساماندهی باید از ظرفیت های مراکز درمان اعتیاد موسوم به 'DIC' در کنار کمپ های ترک اعتیاد و مراکز درمانی دیگر بهره گرفت.
وی ادامه داد: برخی از معتادان به مواد مخدر که انگیزه لازم برای ترک دارند باید در کمپ های ترک اعتیاد ساماندهی شوند، اما برخی از بیماران که هنوز شرایط ترک و انگیزه کافی برای انجام این کار را ندارند به صورت جداگانه در مراکز DICساماندهی شوند.
او اظهار داشت: بر اساس توافق بین اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزانه بخشی از معتادان جمع آوری شده از سطح شهر به مراکز درمان اعتیاد ارجاع داده می شوند.
آفرینی بیان کرد: همچنین بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پرسنل اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری این شهر، کلاس های آموزشی برگزار کند.

**خدمات رایگان روزانه به 500 نفر معتاد در شیراز
معاون گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست، گفت: هم اینک پنج مرکز درمان اعتیاد در این شهر وجود دارد که چهار مرکز آن مربوط به مردان و یک مرکز اختصاص به زنان دارد و یک مرکز هم در شهرستان مرودشت واقع شده است.
فریبا رضایی افزود: این مراکز به صورت روزانه خدمات مفیدی به معتادان به مواد مخدر ارایه می کنند.
او بیان کرد: در این مراکز، سرنگ رایگان، متادون، امکانات بهداشتی و یک وعده غذای گرم برای این افراد فراهم می شود و هر مرکز روزانه توان پاسخگویی به بیش از 100 نفر را داراست.
انجام پژوهش های مشترک در حوزه آسیب های اجتماعی، ایجاد پایگاه تشخیص HIV در اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و شناسایی پاتوق های معتادان تزریقی، از جمله مباحثی بود که در مورد آنها در این نشست تبادل نظر شد.
ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) عامل بیماری ایدز است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.