دکتر بهمن روشنی روز سه شنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون چهار کلینیک در شهر کرمانشاه وجود دارد، افزود: باید توجه داشت که این کلینیک ها در تمرکز زدایی مطب پزشکان در پارکینیگ شهرداری نقش مهمی دارند.
وی اظهار کرد: کلینیک شهید فتاحی به زودی در شهر کرمانشاه افتتاح خواهد شد و 2 کلینیک دکتر محمد کرمانشاهی و هلال احمر نیز به شهرک پردیس منتقل می شوند.
او در ادامه سخنان خود شعار هفته سلامت امسال را پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا به معنای ارائه خدمات درمانی فارغ از فشار مالی به بیمار و خانواده بیمار دانست و گفت: این شعار در سرلوحه کاری وزارت بهداشت قرار دارد.
او اضافه کرد: کاهش فرانشیز و کاهش پرداختی مردم به ویژه برای بیماران صعب العلاج از اقدام های انجام شده در طرح تحول سلامت است به نحوی که در گذشته پرداختی مردم بالای 50 درصد بود و اکنون به زیر 25 درصد رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: یک مرکز شیمی درمانی با 120 تخت بستری در بیمارستان امام رضا (ع) در سال جاری به بهره برداری می رسد و مشکل بیماران سرطانی در مورد کمبود تخت رفع خواهد شد.
روشنی به اجرای طرح 247 در بیمارستان امام علی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: این طرح مخصوص سکته های قلبی است و در آن اقدام هایی صورت می گیرد تا سکته کامل قلبی برای فرد بیمار به وقوع نپیوندد.
وی همچنین به اجرای طرح 724 در بیمارستان امام رضا (ع) نیز در خصوص سکته های مغزی اشاره کرد و گفت: اقدام هایی در این طرح انجام می شود تا از سکته کامل و ناتوانی های پس از آن جلوگیری شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروژه های زیادی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دست اجرا و بهره برداری است که از جمله می توان به بهره برداری و تجهیز بیمارستان پاوه، بهره برداری از مرکز سوختگی گلستان، بیمارستان 120 تخت خوابی سرطان و بهره برداری از بیمارستان ثلاث باباجانی اشاره کرد.
او چهار مرکز غربالگری، تجهیز و بهره برداری از اورژانس های بیمارستان آیت الله طالقانی و امام رضا (ع) و افزودن 55 تخت مراقبت های ویژه در قسمت های مختلف را بخشی از پروژه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ذکر کرد.
او همچنین احداث چند بیمارستان در بخش خصوصی، پیگیری احداث مرکز جامع زنان با 120 تخت و پیگیری و احداث مرحله دوم بیمارستان سرپل ذهاب را از جمله دیگر پروژه های دانشگاه در سال جاری اعلام کرد.
اول تا هفتم اردیبهشت با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.