به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین تعداد افراد نیازمند کمک های توانبخشی را معلولان جسمی، حرکتی و سپس بینایی تشکیل می دهند که 324 نفر از آنها در مجموع 170 میلیون ریال ماهانه مستمری دریافت می کنند.
وی افزود: همچنین 17 معلول ضایعه نخاعی کمک لوازم درمانی دریافت می کنند و به منظور تامین هزینه مراقبت در منزل 34 معلول ماهانه یک میلیون ریال به ازای هر نفر پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی اردستان با اشاره به بهبود شرایط اشتغال و دریافت خدمات در صورت اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان که در سال 1396 به تصویب رسید، بیان کرد: 17 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغالزایی به 107 نفر از مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.
او با اشاره به پرداخت 27 مورد وام سه میلیارد ریالی به معلولان اضافه کرد: وضعیت این شهرستان از نظر مناسب سازی اداره ها پذیرفتنی نیست اما شهرداری اردستان اقدام به مناسب سازی بخشی از پیاده روها کرده که قابل تقدیر است.
مطلب زاده در زمینه مسکن مددجویان نیز گفت: تعداد هشت واحد مسکونی خیرساز به واجدین شرایط اختصاص یافته، 320 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده، 460 میلیون ریال به ساخت مسکن مددجویان تخصیص داده شده و 69 نفر برای دریافت انشعاب رایگان به اداره های آب، برق و گاز معرفی شدند.
وی از اعطای 110 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به 11 نفر از سوی بهزیستی اردستان اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه در سایر حوزه های امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری از اعتیاد، آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها نیز فعال می باشد.
رئیس اداره بهزیستی اردستان عنوان کرد: تعداد 303 زن سرپرست خانوار، 49 دانش آموز، 33 دانشجو و 28 خانواده دارای فرزند دوقلو و بیشتر در اردستان نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.
او افزود: همچنین 9 باب مهدکودک ( پنج مورد شهری و چهار مهد روستایی)، سه آدینه مهد، سه خانه کودک و نوجوان و نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با ظرفیت 34 کودک دختر و پسر در شهرستان اردستان فعالیت دارند.
مطلب زاده گفت: با توجه به وجود آسیب هایی مانند بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و سایر مسائل روحی و روانی یکی از کمبودهای حوزه اجتماعی اردستان فقدان اورژانس اجتماعی است که پیگیر راه اندازی آن در شهرستان هستیم.
وی بیان کرد: برنامه های گوناگونی نیز در حوزه پیشگیری از اعتیاد مانند برگزاری کلاس های آموزشی، مشاوره، برپایی نمایشگاه، راه اندازی مرکز مشاوره، متادون درمانی و کمپ ترک اعتیاد اجرا شده است.
21 تا 29 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.