به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری کاشان، 'عباسعلی قپانی پور' پنجشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی فرهنگی این شهرستان گفت: حضور تعداد زیاد مهاجران خارجی به ویژه اتباع افغانستان از علت های مشاهده بیش از پیش کودکان کار در خیابان های کاشان می باشد که با کمال تاسف در کنار برخی از آسیب های نوظهور چهره گردشگری و مذهبی شهر را تحت تاثیر قرار داده است.
وی مقابله با این پدیده را نیازمند عزمی همگانی عنوان کرد و افزود: ساماندهی کودکان کار و خیابانی ضرورت است و حضور کودکان در معابر زیبنده منطقه ای با پیشینه پربار فرهنگی و مذهبی نیست.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان بیان کرد: شهرستان کاشان از نظر برخورداری از ظرفیت های سازمانی و کارشناسی شرایط مناسبی دارد و ضعف در حوزه مقابله و برخورد با آسیب های اجتماعی به ویژه نمونه های مشهودی مانند کودکان خیابانی از سوی هیچ نهاد و اداره ای پذیرفتنی نیست.
او با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه ها در زمینه مدیریت کودکان کار و خیابانی، خواستار ورود فوری نهادهای ذی ربط در مواجهه با این پدیده شد.
قپانی پور با تاکید بر استفاده از ظرفیت و مشارکت همه دستگاه ها به ویژه شهرداری، آموزش و پرورش و بهزیستی به عنوان محور برنامه ریزی و مدیریت مسائل مربوط به کودکان کار و خیابانی گفت: مشارکت شهرداری در ایجاد گرمخانه و اسکان موقت و ارائه حمایت های لازم به منظور فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل این کودکان توسط آموزش و پرورش پس از جمع آوری آنان از سوی بهزیستی باید در دستور کار قرار بگیرد.
به گفته برخی کارشناسان، جلوگیری از سکونت اتباع خارجی در شهرهای همجوار موجب افزایش مهاجرت و سکونت آنها در کاشان شده که بیشتر آنها در حاشیه شهر و شهرهای کوچک حومه اسکان یافته و در کارگاه های کوچک و بزرگ این شهرستان و مشاغل کاذب اشتغال دارند.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.