به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: اکنون به علت کمبود ظرفیت پذیرش در این مرکز، افراد در مدت کوتاهی پس از نگهداری، رها می شوند و بر این اساس نتیجه دلخواه به دست نمی آید.
وی افزود: معتادان پس از خروج از مرکز دوباره با مشکلات و آسیب ها گریبان گیر می شوند.
ثمینی با اشاره به اینکه مرکز ماده 16 استان به بهزیستی واگذار شده است گفت: این اداره هم مدیریت کمپ را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید برای اشتغال و درمان معتادان فکر جدی و مناسب اندیشه شود گفت: این بدان معنا نیست که در این باره خوب اقدام نشده است اما دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان در اجرای اقدامات با مشکلاتی روبه رو هستند و اهداف به طور کامل محقق نشده است.
وی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از آسیب های اجتماعی مهم خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: یک سوم از جمعیت بجنورد، مرکز استان در مناطق حاشیه سکونت دارند و آسیب هایی چون اعتیاد، طلاق و سایر آسیب ها زایده حاشیه نشینی باشد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه حاشیه نشینان از بسیاری از خدمات محروم هستند افزود: در خراسان شمالی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در اولویت اصلی آسیب های اجتماعی قرار دارند.
خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور 863 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.