وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر ایام نوروز 97 خود به شهرستان مرودشت استان فارس وعده ایجاد زیرساخت های اینترنت رایگان در مجموعه جهانی تخت جمشید را داد.
بنا به گفته مسئولان استان فارس اکنون با گذشت حدود شش ماه، این وعده در مجموعه جهانی تخت جمشید تحقق یافته و در مجموعه حافظیه و آرامگاه سعدی نیز ایجاد شده و حداکثر تا یک هفته آینده در این چهار محل تاریخی بازدیدکنندگان می توانند از خدمات اینترنت رایگان تحت پوشش وای فای استفاده کنند.
محمد جواد آذری جهرمی هشتم فروردین 97 در سفر به مرودشت و در دیدار با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندارآن گفت: هرچند مرودشت در کشاورزی و گردشگری بسیار توانمند است، اما در زمینه ارتباطات چندان پیشرفتی نکرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این شهرستان ویترین گردشگری ایران بشمار می رود، افزود : به زودی خدمات وای فای در مجموعه های تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد رایگان خواهد شد.

** آموزش هم نیاز است
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: شرکت آسیا تک زیرساخت ارائه اینترنت رایگان به بازدیدکنندگان مجموعه جهانی تخت جمشید را ایجاد کرده است.
حمید فدایی دوشنبه نهم مهر 97 افزود: ظرف حداکثر یک هفته آینده اینترنت رایگان به بازدید کنندگان این مجموعه تاریخی ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای ارائه اینترنت رایگان شرکت آسیا تک در تخت جمشید انجام شده و در حال حاضر شرکت همراه اول نیز دستگاه های چتر وای فای خود را در این مجموعه ایجاد کرده و تنها نیاز است که بنرهایی حاوی آموزش نحوه استفاده از آن در این محل نصب شود که این کار طی هفته آینده انجام خواهد شد.
فدایی اضافه کرد: همه گردشگران ایرانی و خارجی از این پس می توانند هنگام بازدید از تخت جمشید، با اتصال به Asiatech Free WIFI و انتخاب گزینه اتصال رایگان، از اینترنت رایگان و با کیفیت استفاده کنند.
وی اظهار داشت: میزان حجم اینترنت رایگان برای استفاده هر نفر بازدید کننده از مجموعه جهانی تخت جمشید 100 مگابایت درنظر گرفته شده است.

** اینترنت همراه اول در چهار مجموعه تاریخی فرهنگی
رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس،گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت مخابرات استان فارس در حال حاضر در چهار نقطه شاخص میراث تاریخی فارس شامل آرامگاه حافظ،سعدی،تخت جمشید و پاسارگاد تجهیزات اینترنت رایگان نصب شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.
هاشم شایق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نحوه استفاده از این اینترنت براساس بسته های اینترنتی مخابراتی محاسبه می شود و اگر مردم از این طریق از آن استفاده نکنند هزینه برای آنها محاسبه خواهد شد.
وی ادامه داد: بنرها حاوی آموزش برای آشنایی با نحوه استفاده از اینترنت رایگان همراه اول در این چهار محل تاریخی حداکثر تا یک هفته آینده نصب خواهد شد.
شایق با اشاره به اینکه اینترنت رایگان شرکت آسیا تک در تخت جمشید جدا از شرکت مخابرات است،گفت: اینترنتی که در چهار نقطه گردشگری استان فارس به بازدید کنندگان ارائه می شود متعلق به اوپراتور همراه اول است و اکنون نیز با شرکت های دیگر نظیر ایرانسل نیز در حال رایزنی هستیم که آنها نیز مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: زمانی که مشترکان همراه اول اقدام به خرید بسته های اینترنتی می کنند این شرکت در قبال خرید بسته های اینترنتی همان میزان حجم را نیز بصورت رایگان برای استفاده در اماکن تاریخی برای مشترکین خود در نظر می گیرد.
مسئول فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی فارس عنوان کرد: با توافق با شرکت مخابرات فارس امکاناتی تعریف شده که در این چهار محل تاریخی ارائه سرویسی ویژه از طریق وای فای و گوشی های تلفن همراه در قالب معرفی جاذبه های گردشگری استان فارس بصورت صوتی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه سرویس معرفی جاذبه های گردشگری استان فارس بصورت صوتی و کاملا رایگان در این اماکن انجام خواهد شد، افزود: سرویس های جدیدتری نیز در آینده نزدیک به بازدید کنندگان از اماکن تاریخی فارس ارائه خواهد شد.
شایق ادامه داد:ارائه این سرویس ها و اینترنت رایگان در دیگر ابنیه و مجموعه های تاریخی استان فارس در حال پیگیری است به گونه ای که در حال حاضر زیرساختهای این تکنولوژی در ارگ کریم خانی شیراز در حال اجرا و پیاده سازی است.

** آسیب نمی رسد به بناها
وی گفت: در برخی رسانه ها به اشتباه منعکس شده که این تجهیزات رادیویی است در صورتی که این تجهیزات مخابراتی نیستند و تنها امکاناتی با برد کوتاه و برای اطلاع رسانی های محیطی مورد استفاده قرار می گیرد.
شایق اظهار داشت: تجهیزات اینترنتی نصب شده در چهار محل تاریخی فارس اکنون برای استفاده حدود 200 نفر در هر نقطه در نظر گرفته شده که در آینده تقویت خواهد شد و در ایام پیک مصرف نیز قابلیت افزایش آن وجود دارد.
مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در تلاش هستیم که به زودی با حضور وزیر اطلاعات و ارتباطات از این دستاورد بصورت رسمی رونمایی شود.
تخت جمشید در حریم شهرستان مرودشت و در فاصله 55 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
گزارش از محمدامین افشارپور
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.