به گزارش ایرنا، علی غیاثی ندوشن روز دوشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: استان یزد و شهرستان ابرکوه دارای آیین های خاص و قدیمی است که متمایز از سایر مناطق کشور بوده و نوروز فرصتی مناسبی است تا بتوانیم با ابتکارهنری این آثارهای برجسته را معرفی کنیم.
وی افزود:فرهنگ بومی محلی شهرستانهای ابرکوه و خاتم علاوه بر اینکه برای مسافران نوروزی برای یزدیها هم جذاب است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: بخاطر آداب و ظرفیت های فرهنگی ، هنری و موسیقی محلی این دو شهرستان و برنامه فرهنگی و هنری در دیگر شهرستانها می توان با اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری درایام نوروز زمینه جذب بیشتر گردشگران فراهم کرد.
غیاثی از منظم برگزارشدن و باهدف بودن شورای فرهنگ عمومی ابرکوه دراستان خبرداد وگفت: فضای اتحاد و انسجام شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بادیگر شهرستانها متفاوت است.
امام جمعه ابرکوه نیز دراین نشست بابیان اینکه با استقبال گرم به استقبال مسافران نوروزی برویم گفت: ابرکوه علاوه بر داشتن سابقه فرهنگی غنی و آثار تاریخی که نشان از قدمت آن دارد، مردمانی وفادار به انقلاب نیز دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: بسیاری از شاخصه های ارزشی و فرهنگی مردم شهرستان ابرکوه از جمله حضور بابرکت امام رضا (ع) درسال 195 هجری به ابرکوه و همچنین سفر تاریخی مقام معظم رهبری در15 دی 86 به ابرکوه و همچنین ایثار وفداکاری و مهمانوازی مردم این شهرستان باید در تبلیغات به مسافران وگردشگران معرفی شود.
فرماندار ابرکوه دراین نشست گفت: با هماهنگی دستگاههای اجرایی در 10کمیته برای رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام نوروز برنامه ریزی های خوبی دراین شهرستان شده است .
سید نبی رسولی اظهارکرد: این شهرستان با برخورداری از آثارتاریخی ، طبیعی و جاذبه های گردشگری آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی سراسر کشور است.
نماینده عالی دولت درابرکوه بابیان اینکه نوروزسال 95 بیش از250هزار نفرمسافر به ابرکوه سفرکردند خاطرنشان کرد: 90 هزار نفر از آنان از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کردند که بیشترین بازدید کننده از سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده و موزه مردم شناسی بود و این میزان نسبت به سال 94 بیش از 12 درصد رشد داشت.
محمد جواد آقایی بخشدار مرکزی ابرکوه هم خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز40 عدد بنر3*4 از جاذبه های گردشگری استان یزد و ابرکوه برای جذب مسافران در محل سه راهی سورمق استان فارس به سمت ابرکوه ورودی استان یزد نصب خواهد شد.
ابرکوه به عنوان یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور دارای بیش از400 اثر تاریخی وطبیعی است که 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منزلگاه امام رضا (ع) ، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله و بافت 162هکتاری از جمله آثار تاریخی شاخص این شهرستان است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصلة این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.