رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه روز شنبه درحاشیه نشست کمیته اسکان و رفاه ، اطلاع رسانی،تبلیغات،امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد خدمات سفر نوروزی به خبرنگار ایرنا گفت:این مراکز شامل 145کلاس تیپ الف و ب و ویژه ، خانه مسافر با 150تخت ، خانه های بوم گردی ، مهمانسراهای ادارات و نهادها ، امامزادگان با گنجایش یکهزار و 200نفر در شب است.
عباس قدیریان افزود: علاوه براین مراکز پارک ها و بوستانهای منابع طبیعی ، شهرداری های شهرستان ابرکوه برای رفاه حال مسافران برای نصب چادرهای مسافرتی آماده سازی شده است.
به گفته قدیریان شهرستان ابرکوه در نوروز سال 95 میزبان بیش از 250هزار نفرگردشگر و مسافر نوروزی در ایام تعطیلات بود و به نظر می‌رسد این آمار در نوروز آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: ایجاد غرفه های فرهنگی و صنایع دستی در مجاورت سرو 4500ساله ابرکوه که حضور بیشتر گردشگران را دارد به مسافران معرفی می شود.
قدیریان ادامه داد: یکی از راههای جذب گردشگر و مسافر نوروزی به شهرستان ابرکوه معرفی بیشتر آثار تاریخی ، طبیعی ، موزه های مردم شناسی و ظرفیت های گردشگری و آئین‌های خاص و غذاهای سنتی ویژه نوروزی است .
رییس میراث فرهنگی ابرکوه با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع ‌دستی و غذاها سنتی و محصولات صنایع دستی و بومی محلی در خانه شاخص آقازاده و خانه های بوم گردی است.
قدیریان بابیان اینکه ابرکوه یکی از 14شهرگردشگری کشور انتخاب شده است گفت: ابرکوه دارای بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی است که 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد چهاراثر ناملموس بی نظیر، شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری است .
به گفته قدیریان سه اثر طبیعی و 2 موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع) ، خانه آقازاده ابرکوه که به عنوان طرح پشت اسکناس 2 هزارتومانی است، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله از جاذبه های تاریخی و طبیعی ،خانه آقازاده ابرکوه ، بافت 162هکتاری تاریخی از جمله آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود.
ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد-شیراز قرار دارد .
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.