مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران گفت: 907 روستای بالای 30 خانوار در دهه فجر امسال از خدمات اینترنت برخوردار می شوند.

یدالله طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آی سی تی (ICT) اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 605 روستای استان از اینترنت بیسیم (WiFi) بهره مند شدند .

وی افزود: 907 روستای بالای 30 خانوار در دهه فجر امسال از خدمات اینترنت برخوردار می شوند.

مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران با بیان اینکه با نصب و توسعه سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه تمامی شهرهای استان از اینترنت G3  بهره مند شدند ، گفت:با سرمایه گذاری های انجام شده ، مازندران از لحاظ زیر ساختی و ارتباطی هم اکنون جز استان های برتر کشور است .

وی افزود: یکهزار و 100 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده است.

وی که اقدامات انجام شده را زمینه ساز رشد شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران دانست ، ادامه داد :با توسعه 11 و نیم برابری ظرفیت شبکه انتقال ، افزایش چهار و نیم برابری پهنای باند ورودی استان و توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری ارتقای رشد کمی و کیفی در حوزه ارتباطی و مخابراتی مازندران حاصل شد .

مدیر کل ارتباطات مازندران به واگذاری بیش از 7 میلیون سیم کارت به مشترکان در استان اشاره کرد و گفت : از این تعداد بیش از 4 میلیون سیم کارت فعال است که در این دولت افزایش 36 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه را شاهد هستیم .

طهماسبی با اشاره به اینکه تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم تنها هشت شهر مازندران از این سرویس برخوردار بودند ، ادامه داد : با فراهم شدن زیر ساخت های لازم در این خصوص تعداد کاربران اینترنت این سرویس به یک میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.