به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: اعلام مواضع جمهوری اسلامی در رسمی ترین سازمان بین المللی و اینکه مورد حمایت بسیاری از کشورها قرار گرفت به شکست نقشه های آمریکا ختم شد.
وی ادامه داد: در مقابل همه دیدیم که روسای دیگر کشورها و شرکت کنندگان در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رسمی ترین مجمع بین المللی به سخنان رئیس جمهوری آمریکا خندیدند و مورد تمسخر واقع شد.
امام جمعه شیراز بیان کرد: امیدواریم این اتفاقات مقدمه ای باشد برای تغییر این الگوی مدیریت جهانی و در شکل جدیدی که جهان اداره می شود، مسلمانان، ایرانیان و نظام مقدس جمهوری اسامی از تاثیرگذارترین ها در اقامه عدل و پیشبرد اهداف اسلامی باشند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، سوم مهرماه 97 در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

**مسئولان با مسایل اخیر شیراز قاطعانه برخورد کنند
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از خطبه ها، اتفاقات اخیر شیراز را هم جهت با دوست داشتن کفار و میدان دادن به مطرح شدن آنها دانست و گفت: در همین رابطه کار به جایی رسید که دستگاه های خبیث صهیونیستی ما را سرزنش و شماتت کنند که این برای ما بسیار رنج آور بود.
آیت الله دژکام افزود: در مورد داوری این اتفاق که انتظار نمی رفت اما پیش آمده و عواطف مردم را هم جریحه دار کرده نمی خواهم از موضع نماز جمعه داوری کنیم چرا که این وظیفه دیگران است اما به مسئولان امنیتی، سیاسی و قضایی از طرف خود و مردم می گویم هم اینک زمان آن است که عادلانه، منصفانه و قاطعانه مسایل پیش آمده را بررسی کنند.
وی افزود: اگر خود مدیران اقدام کنند، باری از روی دوش مردم برداشته شده اما اگر اقدامی از سوی مدیران نشود، مردم متعهد به اسلام و انقلاب نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و ممکن است مدیران با مسایل دیگری برخورد کنند.
شامگاه چهارشنبه (چهارم مهر 97) عکسی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه واحد تبلیغات شهری شهرداری شیراز در بنری که در میدان نمازی این شهر نصب شده، عکسی متعلق به سربازان رژیم صهیونیستی را به عنوان رزمندگان دفاع مقدس استفاده کرده است.
متعاقب آن شهردار شیراز در نامه ای به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی موضوع نصب بنر با تصویری مذموم و غیرمرتبط با هفته دفاع مقدس در شیراز و برخورد جدی با تولید کنندگان این محتوای تصویری را صادر کرد.
حیدر اسکندر پور، در این نامه ضمن عذرخواهی از مردم متدین و شریف شیراز اضافه کرد: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز ضمن عذرخواهی از مردم فهیم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همرزمانمان در دفاع مقدس، به ریشه های مشکوک این موضوع سریعا رسیدگی و گزارش آن را به مردم شیراز اعلام کند.
احمد رضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، خواستار بررسی این موضوع و در صورت صحت آن برخورد جدی با دست اندرکاران آن شد.

**ملت ایران با حرکت های تروریستی دست از آرمان های خود بر نمی دارند
امام جمعه شیراز، همچنین ضمن محکوم کردن حرکت تروریستی هفته گذشته شهر اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنانمان منجر شد، افزود: تروریست ها و حامیان آنها اگر فکر می کنند با چنین حرکت ها و اقدامات کور و بزدلانه ای می توانند ملت ایران را مجبور کنند که دست از آرمان های خود بردارند، سخت در اشتباه هستند.
آیت الله دژکام افزود: برای گروه های تروریستی مانند الاحواز و داعشی های فریب خورده، جنایت های اسراییل مهم نیست اما کشتن یک کودک که برای تماشای رژه رفته افتخار محسوب می شود.
وی ادامه داد: همین تروریست ها پس از انجام عمل تروریستی خود به کشورهای اروپایی که مدعی انسانیت و تمدن هستند می روند و به آنها پناه داده می شود تا در آنجا زندگی کنند و مردم بی گناه و بی دفاع را بکشند.
او افزود: در این بین آل سعود و چند شیخ نادان امیرنشین هم به جای محکومیت اقدام این گروه تروریستی کودک کش از آنها حمایت می کنند و کار آنها را درست می دانند.
حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز مرکز استان خوزستان که روز سی و یکم شهریور 97 و همزمان با آغاز نخستین روز از هفته دفاع مقدس رخ داد، 25 شهید و 68 زخمی به جا گذاشت.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.