به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به بخش هایی از سخنان رئیس جمهوری افزود: با حفظ این موضع گیری در بخش های مختلف می توانیم طمع دشمنان را خنثی کنیم که راه پیروزی ملت ایران نیز همین است.
حجت اسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه شب هفته گذشته در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

** دشمنان پرونده خود را برای انتقام سنگین کردند
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: متاسفانه در روز 31 شهریورماه سالجاری، حادثه تلخی دراهواز اتفاق افتاد و ما شاهد شهادت و مجروح شدن عده ای از هم وطنان بودیم.
وی با بیان این که در این حادثه دشمنان پرونده خود را برای انتقام رزمندگان ما سنگین کردند، افزود: این حرکت قطعا با دستور اربابان تروریست ها همچون آمریکا و کسانی که در منطقه نقشه می کشند و می گویند ما باید جنگ را به داخل ایران بکشیم، اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: این ها همه ما را به ماتم کشاندند اما حضور باشکوه مردم قهرمان اهواز درتشییع پیکرهای مطهر شهدا نشان داد که ملت ایران بصیرت دارد و زمانی که می بیند دشمن در برابر آن ها قرار گرفته است با تمام وجود به میدان می آید.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما به مردم اهواز شهادت همشهریان قهرمانشان را تسلیت و به خاطر بصیرتی که در این حادثه از خود نشان دادند، تبریک می گوییم.
یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز، سی و یکم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دراهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 تن دیگر زخمی شدند. همچنین عوامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.

** دفاع مقدس آیینه حماس آفرینی مردم ایران
خطیب نمازجمعه قم درادامه به حماسه آفرینی ملت ایران درطول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب دردیدار اخیر خود در جمع پیشکسوتان تاکید کردند، ما باید حقایق دوران جنگ را به زبان های مختلف برای مردم دنیا بیان کنیم، تا آنان بدانند کسانی که امروز ادعای حقوق بشر و خلع سلاح شیمیایی دارند، در زمان جنگ تحمیلی این سلاح ها را در اختیار دشمنان ما قرار می دادند.
31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 توسط رژیم بعثی صدام می باشد که این ایام به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

** شکوه مراسم های محرم بی نظیر بود
آیت الله حسینی بوشهری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: مراسم دهه اول محرم امسال بسیار باشکوه برگزار و حق مطلب در آن ادا شد؛ این شور و حرارت مردم، نشانه ای است که بیان می کند ملت ایران از گردنه های سخت پیش آمده توسط دشمنان عبور می کند و نقشه آنان را ناکام می گذارد.
وی افزود: همان گونه که امام حسین (ع) با شعار «هیات من الذله» در برابر یزیدیان ایستاد، ملت ایران هم در برابر فشار دشمنان، خواهد ایستاد و امید است خداوند متعال زمینه غلبه بر این مشکل ها را برای ما فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به این که نوزدهم محرم، سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به شام است، گفت: اگر این روشنگری ها و بصیرت افزایی های کاروان کربلا نبود، دشمنان حادثه عاشورا را تحریف می کردند و اجازه نمی دادند حقیقت آن برای مردم بیان شود.

** مسئولان به دنبال تحقق عدالت اقتصادی باشند
خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر عدالت اجتماعی در جامعه ایجاد شود فقر از بین می رود، گفت: مدیران و مسئولان ما در تصمیم گیری ها باید به افراد و اقشار آسیب پذیر جامعه توجه لازم را داشته تا وضعیت به گونه ای نباشد که عده ای به نان شب محتاج و عده ای دیگر هم دائم به فکر تفریح خود باشند.
وی با تاکید بر این که ما باید صدای مردم باشیم، افزود: این روند گرانی و افزایش ساعت به ساعت نرخ ارز در کشور که هیچ صاحب نظری نمی داند چگونه باید آن را تحلیل کرد، بیشتر شبیه شوخی و غیرقابل قبول است؛ مسئولان باید با برنامه ریزی این روند را کنترل کنند.
وی ادامه داد: در شرایطی که گرانی در جامعه غوغا می کند، عده ای هم که صاحبان کالا هستند، با تحت فشار قرار دادن مردم در زمین دشمن بازی می کنند؛ اگر ترامپ دشمنی می کند از او جز این انتظاری نیست اما چرا کسانی که امکانات و سرمایه در اختیار دارند در مسیر هدف دشمن حرکت می کنند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: بخشی از مشکل های اقتصادی به دلیل تحریم است، اما بخشی از آن هم به کسانی برمی گردد که انگار می خواهد با احتکار کالا و سرمایه با مردم برخورد کنند، در این شرایط دولت و دستگاه قضایی وطیفه دارند با قاطعیت بیشتری با متخلفان برخورد نمایند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.