سرپرست گروه تعزیه‌ٔ حضرت ابوالفضل(ع) جهرم گفت: مجلس تعزیهٔ امسال بازآفرینی ظهر عاشورا، شهادت حضرت علی ‌اصغر(ع)، امام حسین(ع) و قسمتی از اسارت اهل بیت بود که در جوار مقبرهٔ خاندان آیت‌اللهی جهرم برگزار شد.
قدرت‌ الله امین ‌پور دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیش از 3 هزار نفر از این تعزیه بازدید کردند، 100 نفر در این تعزیه به‌ عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند که 50 نفر از این افراد بازیگر بودند.
رئیس انجمن نمایش جهرم ابراز کرد: این تعزیه به جز چندسال اول هرسال بخشی از واقعهٔ عاشورا را بازسازی می‌کند و طی این سال‌ها مورد رضایت مردم، مسئولان و هیات‌های مذهبی شهرستان جهرم بوده است.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این‌گونه مراسم و نمایش‌ها آشنایی مردم با واقعهٔ کربلا و روح آن است تا مردم بدانند در کربلا به اهل‌بیت امام حسین(ع) چه گذشت و هدف امام حسین(ع) از این قیام چه بود.
امین ‌پور با بیان اینکه وجه تاثیرگذاری ماجرا مهمتر از اسباب و ادوات صحنه‌ای است گفت: تاکید ما بر وجه روایتگری واقعهٔ عاشورا، انتقال روح عاشورا و آشنایی مردم با حقایق این واقعه است و کمتر به موارد نمایشی و داستانی پرد‌اخته‌ایم.
وی دربارهٔ میزان هزینهٔ این تعزیه ابراز کرد: هزینه‌های این تعزیه از محل کمک‌های مردمی و حمایت برخی ادارات به میزان سه تا چهار میلیون تومان و هزینهٔ کلی اجرا و تجهیزات بالغ بر 8 میلیون تومان بوده است.
به گفتهٔ سرپرست گروه تعزیه‌ٔ حضرت ابوالفضل(ع) هزینه‌های تعزیه صرفاً جهت خرید تجهیزات و لباس و خیمه، پذیرایی و... شده و بازیگران این تعزیه همگی به صورت افتخاری نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در تهیهٔ این تعزیه، نهاد‌هایی مانند ادارهٔ اوقاف، فرمانداری، ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و هیات زنجیرزنان کوی کوشکک همکاری کردند.
مردم شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز هر سال پس از پایان این تعزیه در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌ زنی به طرف مقبرهٔ مرحوم آیت‌ الله سید عبدالحسین نجفی لاری حرکت و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) اظهار می‌کنند.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.