کتاب گردان ابوذر 3، مجموعه خاطرات، حماسه‌ها و شوخی‌های رزمندگان گردان ابوذر لشکر 33 نیروی مخصوص تیپ المهدی(عج) جهرم است.
مسعود فرشیدنیا یکشنبه 1 مهرماه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب جلد سوم گردان ابوذر1 و گردان ابوذر 2 است و در آن 200 خاطرهٔ رزمندگان دفاع مقدس که بیشتر اهالی جهرم هستند در آن جمع‌آوری و تدوین شده است.
وی افزود: این کتاب مجموعه خاطرات، حماسه‌ آفرینی‌ها و شوخی‌های جبهه و رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است و از آنجا که کتب منتشرشده در حیطهٔ طنز جبهه اندک بوده سعی کرده‌ایم رویکرد خاطره‌ها بیشتر به این سمت باشد.
فرشیدنیا دربارهٔ انگیزهٔ خود از تألیف این کتاب اظهار کرد: اکنون که بیش از دو دهه از دفاع مقدس می‌گذرد بسیاری از وقایع آن دوران، ایثارها، حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان از یادها رفته است و اگر چند صباحی دیگر نیز بگذرد، دیگر از آن خاطره‌ها چیزی باقی نمی‌ماند و گذر زمان باعث می‌شود که نسل‌های آینده حماسه‌های رزمندگان را درک نکنند.
وی ابراز داشت: به عنوان وظیفه بر خود واجب می‌دانم که یاد و خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان گردان ابوذر یکی از گردان‌های عملیاتی و خط ‌شکن لشکر 33 المهدی (عج) جهرم در طول هشت سال دفاع مقدس را در حد بضاعت به رشته تحریر در آوردم تا شاید گوشه‌ای کوچک از شجاعت آن‌ها بیان شو‌د.
تیراژ کتاب گردان ابوذر 3، یک هزار نسخه است و انشارات بونیز جهرم آن را در 223 صفحه چاپ کرده است.
پیش از این کتاب گردان ابوذر 1 را انتشارات مصلی در سال 1390 و کتاب گردان ابوذر 2 را انتشارات بونیز در سال 1394 منتشر کرده بودند.
نویسندهٔ کتاب، مسعود فرشیدنیا، خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و سوسن رحمانیان، همسر وی نیز فرزند شهید بهمن رحمانیان از شهدای عملیات کربلای 4 است که زوجی فرهنگی و از فعالان عرصهٔ ادبیات دفاع مقدس هستند.
این دو تاکنون چند کتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله گردان ابوذر، جاودان‌های مدرسه (زندگی‌نامهٔ شهدای فرهنگی جهرم) و... را به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند.
جهرم در فاصلۀ 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.