به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گنبد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، سراسر مایه روسفیدی، نورانیت و افتخار است زیرا یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند.
وی با یادآوری دوران دفاع مقدس و اینکه در آن دوران بیشتر کشورها پشتیبان عراق درجنگ با ایران بودند، افزود: در آن مقطع که کشور ما تحریم نیز بود، به تنهایی از میهن اسلامی خود در برابر دشمنان دفاع کردیم.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز نیز دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال آسیب زدن به انقلاب است ولی ملت هوشیار ایران قدرتمندتر از گذشته آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب منطقه را ناامید و روسیاه می کند.
وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم با درک صحیح شرایط و با وفاداری به آرمان های انقلاب، امام راحل، شهیدان و بیعت مجدد با رهبری انقلاب و نیز در سایه انسجام و وحدت بین گروه های سیاسی و پشتیبانی از دولت، دشمن را در جنگی که به راه انداخته شکست خواهد داد.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ایران، عزت، اقتدار و بزرگی خود را به نمایش می گذارند و ملت نیز با مشاهده آن همچنان وفادار و پشتیبان این نیروها هستند زیرا آنان مایه آرامش و امنیت کشورند.
وی در بخش نخست سخنان خود به تلاش دشمن برای کمرنگ برگزار شدن آیین های عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: با وجود این تلاش ها، با هوشیاری و بصیرت مردم و نیز هیات های مذهبی، عزاداری ها پرشورتر از سال های قبل برگزار شد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امسال مردم با شور و شعور بالای خود یک بار دیگر وفاداری خود را به مکتب انقلاب ساز امام حسین (ع) که انقلاب اسلامی نیز نشات گرفته از آن است، نشان دادند.
وی تصریح کرد: در منطقه گنبدکاووس شیعه و اهل سنت در کنار هم مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان را باشکوه تر از قبل برگزار کردند و این مایه عزت و سربلندی اسلام و انقلاب است.
به گزارش ایرنا، فرمانده سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان این دوران، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با سرمشق قراردادن شعار 'هیهات من الذله' امام حسین (ع) جانانه مقابل دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند.
سرهنگ اسماعیل نامنی افزود: رشادت و تجربه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، سبب ارتقای معنویت و بستری برای رشد و بالندگی کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه دفاعی و نظامی شده است.
وی اشافه کرد: نیروهای مسلح ما در ساخت تجهیزات نظامی، انواع شناور و موشک خودکفا شده اند و با اقتدار و آمادگی کامل از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در برابر همه دشمنان و معاندان دفاع می کنند.
به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم که با مداحی و اجرای نمایشی از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس همراه بود، یگان های پیاده و زرهی نیروهای مسلح مستقر در گنبد از مقابل جایگاه رژه رفتند.
دراین مراسم علاوه بر فرماندار ویژه، اعضای شورای تامین و برخی مسئولان گنبدکاووس، جمع زیادی از خانواده معظم شاهد، ایثارگر و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.