به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار سه شنبه در نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در لارستان برگزار شد، افزود: با وجود تنوع اقوام و مذاهب و ادیان در استان فارس شاهد وجود تفاهم و آرامش و صمیمیت میان گروه های مختلف هستیم.
وی ادامه داد: همه علمای عامل و آگاه در همه کشور به ویژه در استان فارس با پیروی از منویات بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری از تفرقه دوری می کنند که این وحدت برگرفته از اندیشه بزرگ اسلام است.
استاندار فارس با تاکید بر این که اسلام هیچ ندایی جز وحدت و رافت سرنداده است، گفت: قرآن می فرماید وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ، این آیین می تواند همه اختلافات جزئی و حتی کلی را در پناه وحدت محفوظ نگاه دارد.
تبادار افزود: در مبانی کلامی و فقهی میان شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست و اختلاف ها ناشی از مسایل سیاسی و قومی است.
وی با بیان این که اسلام براساس پرچم دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان را بلند کرده است، تصریح کرد: دشمنان ما این شعار اساسی اسلام را برنمی تابند و تلاش می کنند آن را در دنیا کمرنگ کنند زیرا شیوه آن ها استکبار طلبی است.
استاندار فارس گفت: اگر دشمنان نتوانند شعار اسلام را کمرنگ کنند به ایجاد تفرقه میان فرق اسلامی روی می آورند، چنانکه در یمن، عراق و سوریه ضربات زیادی به مسلمانان وارد کردند.
تبادار با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی به وحدت و تفاهم و همدلی نیاز دارد، اظهارکرد: در شرایط امروز هرکس دم از تفرقه بزند به اسلام خیانت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که با وجود تنگناهای اقتصادی، استان فارس با هماهنگی علما، نمایندگان مجلس و مدیران استان، به گواهی آمارها، مسیر امیدوار کننده ای را طی می کند، یادآور شد: فضای کسب و کار استان از رتبه 19 در سال 92 به رتبه دوم در سال 97 ارتقا یافته است که این آمار نشان دهنده فعالیت های اقتصادی در سراسر استان است.
استاندار فارس با بیان این که کاهش نرخ بیکاری در استان نشان دهنده نتایج فعالیت های مختلف اقتصادی در استان است، گفت: نرخ بیکاری فارس از 16.5 در صد در سال 92 به 9.9 درصد در بهار سال 97 رسیده است که نشان دهنده حرکت رو به پیشرفت استان است.
تبادار با اشاره به این که مردم لارستان در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در زمینه خیراندیشی مشارکت جدی دارند، افزود: فعالیت های نیکوکارانه در استان فارس سرمایه اجتماعی برای استان محسوب می شود.
وی ادامه داد: خیراندیشان در لارستان در حوزه های مختلف حضور پیدا کرده اند که ثمرات آن در زمینه های ورزشی، دانشگاهی، درمانی ... قابل مشاهده است.
استاندار فارس اظهار داشت: در زمینه راه سازی به عنوان زیرساخت توسعه در منطقه لارستان فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است هرچند تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.
تبادار با اشاره به تلاش های برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل فارس گفت: آزادراه شیرازـاصفهان به عنوان اولین آزادراه جنوب کشور حداکثر تا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که آزادراه لارـ بندرعباس یکی از اهداف بزرگ مدیریت ارشد استان است، گفت: تلاش می کنیم این طرح را با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم، زیرا اتکا به اعتبارات دولتی موجب طولانی شدن آن خواهد شد.
تبادار با اشاره به این که 500 کیلومتر بزرگراه و 370 کیلومتر آزادراه در استان فارس در حال ساخت است، اظهارکرد: هم اکنون 40هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در استان فارس در دست احداث است و هشت طرح بزرگ صنعتی با 11 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر این که به توسعه و عمران استان فارس و لارستان امیدوار هستم، افزود: باید تلاش کنیم زمینه حضور بخش خصوصی در طرح های عمرانی و اقتصادی فراهم شود و این موضوع از ابتدای ورودم به استان در دستور کار بوده است.
استاندار فارس ادامه داد: استانداری فارس در زمینه برگزاری جلسات هم اندیشی میان علمای شیعه و سنی پیشگام بوده و از نظرات و راهکارهای علما بهره مند شده است.
در این آیین که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جمعی از علمای اهل سنت و تشیع جنوب استان فارس، نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان حضور داشتند.
لاریجانی که در سومین روز سفر به استان فارس، صبح سه شنبه وارد لارستان شد، در نخستین برنامه خود در این شهرستان جنوبی استان در گلزار شهدای شهر لار حضور یافت و به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
رئیس مجلس همچنین بر سر مزار حضرات آیات سید مجتبی موسی لاری و سید عبدالعلی آیت اللهی از علمای فقید لارستان حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت. شرکت در آیین تجلیل از خیرین حسینی دیگر برنامه لاریجانی در این شهرستان بود.
لارستان به مرکزیت شهر لار در 378 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.