به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید عباس موسوی، سه شنبه و همزمان با نخستین روز از ماه محرم در نشست خبری در شیراز افزود: امسال این سوگواره تا هفدهم آبان 97 که مصادف با آخرین روز ماه صفر است، ادامه دارد.
وی، به پاره ای از ویژه برنامه های محرم در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت دوم محرم که سالروز ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا است، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) روز چهارشنبه (بیست و یکم شهریور) با همکاری هیات های مذهبی این استان ساعت 22 در آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز برپا خواهد شد.
موسوی بیان کرد: همچنین روز چهارم محرم که مصادف با بیست و سوم شهریورماه جاری است، مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت شاخص در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: به مناسبت برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی، 22هزار پاکت شیر از محل موقوفه معزالوزار در اماکن مذهبی شیراز نیز توزیع می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: همایش نوجوانان حسینی که به نام 'احلی من العسل' نامگذاری شده، روز ششم محرم (بیست و پنجم شهریور) با حضور یک هزار و 357 دانش آموز در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار خواهد شد.
عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13ساله در جواب امام حسین (ع) گفت: مرگ در نزد من، شیرین ‌تر از عسل است.
موسوی اضافه کرد: همچنین به مناسبت دوازدهم محرم که سالروز ورود اسرای کربلا به شام و سخنرانی حضرت زینب (س) است و امسال مصادف با سی و یکم شهریورماه جاری است، همایشی با عنوان رهروان زینبی در حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع) برپا می شود.
به گفته وی، در طول دهه نخست محرم امسال، خیمه های های معرفت حسینی در بقاع متبرکه شاخص این استان برافراشته می شود و در شیراز این خیمه در حرم سید علاءالدین حسین(ع) برپاست.
موسوی افزود: همچنین در ایام محرم 300 ایستگاه صلواتی مردمی با کمک وافقان خیراندیش در جوار بقاع متبرکه استان فارس برپا خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان داشت: بیش از 70 درصد از موقوفات فارس با نیت تکریم شعائر اهل بیت (ع)
و به ویژه برگزاری آیین های عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.
موسوی، به تعداد این موقوفات اشاره ای نکرد.
وی ادامه داد: با هدف رعایت امانت در اجرای نیت واقفان نیک اندیش، امسال قرارگاه استانی با نام 'حضرت سیدالشهدا' در بقاع متبرکه فارس راه اندازی شده است.
او گفت: همچنین امسال برای اجرای نیت واقفان، برنامه اطعام، آیین تعزیه خوانی و روضه خوانی، افزون بر بقاع متبرکه در موقوفات واقع در نقاط کم برخوردار، محروم و حاشیه شهرها نیز برگزار می شود.
موسوی اضافه کرد: پیش بینی می شود در ایام محرم و صفر امسال بیش از 150هزار نفر در این استان از برنامه اطعام موقوفات فارس بهره مند شوند.
وی، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به مناسبت ماه محرم و صفر، 160 روحانی مُبلغ روز نوزدهم شهریورماه جاری از قم به استان فارس عزیمت کردند و افزون بر این 100نفر از روحانیون این استان هم در آیین های مختلف مذهبی که ظرف این 2 ماه در فارس برگزار می شود، همکاری و مشارکت دارند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.