مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از امروز در 510 بقعه متبرکه و امام زادگان استان به اجرا درآمده و در ماه های محرم و صفر ادامه دارد.
حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا، اجرای امینانه نیات واقفان، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه از اهداف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام از جمله برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است.
وی اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان تقلید عملی از سیره و دستور امام حسین (ع) را از برنامه های محوری بصیرت عاشورایی نام برد و بیان داشت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ علیه‌ السلام، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، مراسم راهروان زینبی، عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی و منشور عزت از جمله برنامه های این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی خاطرنشان کرد: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300 مبلغ بومی در اجرای این طرح با اوقاف و امور خیریه همکاری می کنند.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.