به گزارش ایرنا قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز سه شنبه در معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار داشت: باید با شفاف سازی هر چه بیشتر امور به سمت و سویی برویم که مردم بدانند موقوفات کجا و چگونه هزینه می شود.
عبدالرضا عابد گفت: در راستای شفاف سازی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه؛ سازمان اوقاف و امور خیریه با ایجاد سامانه جامع دیجیتالی اسناد اقداماتی انجام داده است.
وی افزود: در همین پیوند اجاره نامه موقوفات نظم یافته و اسناد موقوفه ها هم در سامانه جامع موقوفات کشور ساماندهی شده یا در حال انجام است.
وی ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای منویات واقفان کمک به توسعه کشور و ارائه هر چه بهتر خدمات به جامعه هدف و رفع دغدغه های مردم را سرلوحه کارش قرار داده و از مشارکت های نهادهای عمومی و نیکوکاران استقبال می کند.
به گزارش ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: مسوولان در راستای وظایف ذاتی خود باید مطالبات بر حق مردم را برآورده کرده و در قبال آن پاسخگو باشند.
علی اصغر طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل قطع طولانی برق در برخی نقاط گلستان اشاره و ابراز کرد: یکی از پست های برق شرق استان بر اثر افزایش بی سابقه مصرف از مدار خارج شده بود که با تلاش سه ساعته کارشناسان ذیربط تعمیر و مجددا وارد مدار توزیع شد.
حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه گلستان هم در سخنانی توسعه همه جانبه فرهنگی و افزایش شاخص بهره وری در موقوفات استان با در نظر گرفتن تولید و اشتغال و پیگیری طرح های توسعه ای را از جمله برنامه های اولویت دار خود برشمرد.
استان گلستان حدود 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه دارد که حدود 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) وقف شده است.
6204/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.