هادی حمیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : از 117 معدن فعال در مازندران 60 معدن دارای مسول فنی هستند .
وی ادامه داد : با توجه به ریسک بالای کار در معادن و خطرات متعددی که این فضای کاری دارند اما وجود مسول فنی در معادن می تواند تاثیر زیادی در کنترل وقوع حوادث داشته باشد .
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران که حقوق هر مسول فنی معدن را میانگین یک و نیم تا 2 میلیون تومان اعلام کرد ، گفت : درگیر بودن بهره برداران معادن با مسائل مالی و عدم کسب درآمد لازم باعث شده تا آنها از بکارگیری مسول فنی سرباز بزنند .
وی تاکید کرد : هرچند حضور مسول فنی نمی تواند مانع بروز حوادث در معادن و خسارت های جانی و مالی آن شود اما این افراد با اعلام نقاط و مسائل خطرآفرین می توانند در کنترل آن تاثیرگذار باشند .
**احتمال تکرار حادثه معدن 'یورت' در معادن زغالسنگ مازندران
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن مازندران وضعیت ایمنی و تجهیزات معادن زغالسنگ یکی از شرکت های بهره بردار استان را زیر شرایط مطلوب توصیف کرد .
وی گفت: این شرکت بهره بردار پنج معدن زغالسنگ مازندران علاوه بر قدیمی بودن تجهیزات استخراج ، امکانات ایمنی و خود ایمنی کارگران را در معادنش ندارد .
وی اعلام کرد : تا جاییکه کپسول آتش نشانی معادن این شرکت شارژ نشده و از مدتهاست از موعد شارژ آنها گذشته است .
حمیدیان با تاکید براینکه در برخی از این معادن بالغ بر 200 کارگر کار می کنند ، هشدار داد : در صورت عدم توجه جدی و بموقع نسبت به این مساله تکرار حادثه ناگوار معدن 'یورت ' دور از انتظار نیست .
وی ادامه داد : با توجه به حساسیت موضوع ایمنی معادن این شرکت ، گزارش های لازم به دستگاههای اجرایی مرتبط ارائه شد تا در این خصوص تدبیری بکنند.
اردیبهشت پارسال ، حادثه انفجار معدن زغالسنگ یورت در استان گلستان رخ داد که در این حادثه 43 کارگر جان باختند و بیش از 70 نفر مجروح شدند .
حمیدیان تعداد معادن زغالسنگ مازندران را 50 معدن اعلام کرد و گفت : از این تعداد 15 معدن فعال است و این استان از نظر معادن زغالسنگ در کشور جز رتبه های اول به شمار می رود .
مازندران 240 معدن دارد که 117 معدن با استخراج 16 نوع ماده معدنی فعال هستند.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.