روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گزارش روز یکشنبه خود از قول عبدالرسول همتی، اظهار داشت: تعطیلی این واحدهای صنفی متخلف با حمایت دستگاه قضایی صورت گرفته و بیشتر این واحدها متعلق به شیراز است.
وی، عمده ترین علت تعطیلی این مراکز را رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بیان کرد و گفت: کارشناسان بهداشت محیط با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، قادر هستند وضعیت بهداشت و ایمنی مواد غذایی را بدون ارسال به آزمایشگاه‌ های مرجع، مشاهده کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی سامانه تلفنی 190 که ویژه اعلام گزارش های تخلفات بهداشتی است، اظهار داشت: در پنج ماه امسال، سه هزار و 971 تماس مبنی بر رعایت نکردن بهداشت فردی در برخی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فارس از طریق این سامانه گزارش شده است.
همتی، با بیان اینکه تعطیلی یک مرکز به دلیل تخلف‌ های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و دادن اخطار به متصدی مرکز با دستور مقام قضایی انجام می‌شود، گفت: همه فروشندگان مواد غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، لازم است اخطار‌های بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع مشکل بهداشتی واحد صنفی خود تلاش کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری ماه محرم، بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تاکید کرد و افزود: رعایت نکردن موازین بهداشتی در توزیع نذورات آیین های عزاداری می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد.
همتی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دارای مجوز و همچنین کنترل و بررسی وضعیت رستوران ها و اماکن بین راهی است.
او گفت: متولیان امر باید نسبت به امنیت غذایی حساسیت خاص داشته باشند زیرا امروزه مهمترین مطالبه شهروندان، سالم بودن مراکز تهیه و توزیع غذاست از این رو عمده ترین برنامه این معاونت در سال جاری، بازنگری و اجرای جامع برنامه های سلامت محور است.
وی بیان داشت: مردم استان فارس می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در طول ساعات شبانه روز با سامانه 190 تماس بگیرند و مسایل مرتبط با این حوزه را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.