به گزارش ایرنا ، در ادامه این روند چند روز گذشته چند انبار کالاهای احتکار شده کشف وعوامل آن ها پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
قاچاق، احتکار و توزیع مواد غذایی و بهداشتی به صورت غیر مجاز از جمله مواردی است که مبارزه با آن ها در دستور کار نهادهای نظارتی همچون تعزیرات حکومتی ، صنعت ، معدن و تجارت ، دانشگاه علوم پزشکی و نیز دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی قرار گرفته است.
کشف سه تن مواد پروتئینی غیرمجاز و غیربهداشتی که چند روز پیش اتفاق افتاد ، یکی از این برخوردها بود .
به گفته جانشین فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ، عوامل اطلاعات سپاه با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان موفق به کشف این سردخانه در حاشیه شهر شده و آن را پلمب کردند.
سرهنگ احمد حسین پور با اشاره به کشف و ضبط حدود سه تن کله پاچه، جگر و ماهی غیرمجاز و غیربهداشتی، تصریح کرد: موضوع برای پیگیری بیشتر پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی شهرستان فرستاده شد.
همچنین هفته پیش تعزیرات حکومتی شاهرود یک انبار مواد غذایی مظنون به احتکار را کشف کرد. حسین سعدالدین، رئیس این اداره در گفت و گو با ایرنا، انواع مواد غذایی و شوینده به ارزش پنج میلیارد و 570 میلیون ریال را از کالاهای موجود در این انبار اعلام کرده و تصریح نمود: بر اساس بخشنامه جدید ، همه عرضه‌کنندگان عمده کالا باید مکان انبار خود را اعلام کرده و از اداره صنعت، معدن و تجارت کد دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در صورت اعلام نکردن موجودی و کشف انبار، احتکار و قاچاق به شمار می رود، افزود: در صورتی که افراد برای نخستین بار دچار این اشتباه شوند ، بنابر قانون نظام صنفی 70 درصد از ارزش کالای احتکار شده آنان در شبکه فروش عرضه می شود.
همچنین در یک عملیات مشترک پلیس مبارزه باکالای قاچاق پلیس آگاهی، اداره صنعت معدن وتجارت و اداره تعزیرات حکومتی ، 123 دستگاه انواع لوازم خانگی به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مشابه ، با تلفن گویای 124 تماس گرفته و یا به شماره 300000135 پیامک بفرستند.
پارسال 329 پرونده قاچاق کالا از سوی نیروی انتظامی در مراجعقضایی شاهرود تشکیل شد که نسبت به سال ماقبل 41درصد رشد داشت.
ارزش کالاهای کشف شده 44 میلیارد ریال بود که بیشتر آن ها توسط ماموران پاسگاه شهید نوری از خودروهای عبوری کشف و مقداری هم از صنف های سطح شهر جمع آوری شده است.
مواد سوختی ، پارچه ، انواع شکلات ، لوازم آرایشی - بهداشتی ، کالای پزشکی ، لباس و لوازم یدکی خودرو از مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده بودند به طوری که ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شده 20 میلیارد ریال بود.
در استان سمنان 35هزار واحد صنفی فعالیت می کنند که حدود هفت هزارو 200 واحد مربوط به شهرستان شاهرود است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.