دانیال فرهیخته، دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: بر پایه‌ رسوم گذشته، برخی از مردم در هنگام ورود حجاج، یا در مقابل هیات های مذهبی و همچنین برای پخت غذاهای نذری مبادرت به قربانی کردن گوسفند می کنند اما باید توجه داشت که به دلیل امکان شیوع بیماری کشنده تب کریمه کنگو، ذبح دام در معابر خطر آفرین است.
وی بیان کرد: ممکن است خون دامی که در معابر ذبح می شود آلوده باشد و این آلودگی محیط را هم آلوده کند زیرا هنگامی که خون دام در معابر ریخته می شود به ‌صورت ذرات ریز در هوا منتشر و باعث ایجاد بیماری می‌شود.
وی اظهار کرد: انجام این کار در کشتارگاه به دلیل رعایت اصول بهداشتی، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد. این کارشناس بهداشت تاکید کرد: برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان، هرگونه ذبح دام در معابر و اماکن عمومی و غیر مجاز که خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، ممنوع است.
به گفته وی، بر اساس ماده‌ ‌688 قانون مجازات‌های اسلامی، ذبح دام در مکانی غیر از کشتارگاه، ممنوع و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.
علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز پیش از این در این باره گفته بود برای جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان، هرگونه ذبح دام در معابر و اماکن عمومی و غیر مجاز که خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، ممنوع است.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.