پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از مدیر آموزشگاه هنری و مهارت آموزی قلم مو بیان کرد: در این نمایشگاه که در نگارخانه سروناز شیراز برپا شده، 67 اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی این آموزشگاه با موضوع فرهنگ، آداب، رسوم و داشته های ایران اسلامی به نمایش گذاشته شده است.
مرضیه صالحی نژاد فرد افزود: این تابلو ها در سبک های نقاشی رئالیسم، انتزاعی، سمبولیسم، سورئالیسم، کوبیسم، نقاشیخط، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، پیکرتراشی، سفال کتیبه، هستند و با تکنیک، مداد، مدارنگ، کنته و زغال، آبرنگ، رنگ روغن، گواش، پاستل گچی و روغنی، مرکب، خودکار ماژیک، میکس مدیا در گروه سنی ٦سال به بالا خلق شده اند.
مدیر آموزشگاه هنری و مهارت آموزی قلم مو بیان کرد: کودکان هنرمند، نوجوان و بزرگسال در این نمایشگاه حضور دارند که تعدادی از آنها از کودکی هنرجوی این آموزشگاه بودند و این برای چندمین بار است که آثار هنری خود را در قالب نمایشگاه ارایه کرده اند و برخی از هنرمندان هم برای نخستین بار است که اثر هنری آنها در نمایشگاه عرضه شده است.
صالحی نژاد فرد با بیان اینکه فرهنگ، هنر، تاریخ و آداب و رسوم ایران نشان از اقلیم بی انتهای این سرزمین دارد، گفت: ظرفیت های بکر و بی بدیل فرهنگی، ادبی، تاریخی و هنری در سراسر کشورمان بی انتهاست.
این بانوی هنرمند افزود: با ابزار هنر شاید بتوانیم این اقلیم بی انتها را از تمام آنچه که به عنوان داشته های این سرزمین محسوب می شود در حد داشته ها و بضاعت هنریمان به تصویر کشیم.
وی ادامه داد: مفاهیم، برداشت های ذهنی، علمی و هنری در این اقلیم بی انتها، راهی بس طولانی و دشوار است و شاید یک هنرمند در تمام مدت عمرش بتواند تنها گوشه های کوچکی از این همه وسعت اقلیمش را به تصویر بکشد، در باره آنها شعر بسراید، نمایشنامه و فیلمنامه بسازد و یا در قالب ساخت تندیس، تئاتر و موسیفی به آنها بپردازد.
صالحی نژاد فرد بیان کرد: با توجه به اینکه دارای ظرفیت‌های کم‌ نظیر و بی‌بدیل در اقلیم کشور هستیم، استعدادهای خلاق و محیط‌ های بکر داریم، نباید فراموش کنیم که جذابیت‌های هنری در تمام فرهنگ و هنر این اقلیم بی انتها نهفته است و برگ برنده ما استفاده درست از همین فضاهاست.
مدیر آموزشگاه هنری و مهارت آموزی قلم مو اظهار داشت: ایران با این همه عظمت تاریخی، فرهنگی و هنری، نشان داده است که یک رنگین کمان زیبا با ظرفیت‌های اقلیمی بالا است که باید از آن بهره کافی برد و باور کرد که هر چه با هنرهای تجسمی و سایر هنرها به آن بپردازیم، فقط توانسته ایم آنهم شاید گوشه ای از این همه را ترسیم کنیم.
نمایشگاه اقلیم بی انتها تا پانزدهم شهریورماه جاری در نوبت صبح و عصر در نگارخانه سروناز نرسیده به میدان قصردشت شیراز برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.