به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در شیراز بیان داشت: پذیرفتنی نیست که سرمایه گذار برای دریافت مجوز یک سرمایه گذاری که موفق شده در عرض 2 ماه آن را اجرا کند، یک و نیم سال پیگیر باشد، این روند و فرآیند نمی تواند پاسخگوی نیاز اشتغال استان باشد.
وی، خطاب به مدیران استان گفت: باید خود را جای سرمایه گذار بگذاریم و ببینیم آیا حاضریم برای دریافت یک استعلام 400 روز وقت بگذاریم و پاسخ نگیریم اما همچنان کار را دنبال کنیم.
استاندار فارس بیان کرد: ما می خواهیم روند این کار آسان شود، اگر شعار می دهیم و می گوییم هر کس زمینه و توان سرمایه گذاری دارد به فارس بیاید باید به دنبال شعار خود شرایط را هم برای حضور سرمایه گذار مهیا کنیم اما بی شک این روند تسهیل گری و پاسخگویی، نمی تواند جوابگوی این ندای بلند جذب سرمایه گذار باشد.

**بهره گیری از قانون تبصره 19 کارکرد مهم استان در سال 97
استاندار فارس، یکی از کارکردهای مهم استان در سال 97 را بهره گیری از قانون بودجه و تبصره 19 دانست و گفت: سال 96 اجرا و تکمیل طرح هایی مانند موزه مشاهیر برای ما دغدغه بود اما با واگذاری آن به بخش خصوصی این دغدغه رفع شد.
تبادار بیان کرد: در بحث تالار بزرگ شیراز هم انتظار است که این روند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در مرکز و تهران دنبال شود.
وی افزود: هم اینک 20 هزار میلیارد تومان طرح های نیمه تمام در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که انتظار داریم دستگاه های اجرایی در بحث واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی جدی تر از گذشته عمل کنند.
تبادار اضافه کرد: اگر روند و فرآیند پیگیری کار، مدام و مستمر نباشد و موضوع به صورت پیوسته از سوی دستگاه ها در استان و از طریق وزارتخانه ذی ربط دنبال نشود، راه به جایی نخواهیم برد.
استاندار فارس گفت: دستگاه های اجرایی اگر بخواهند از ظرفیت قانون بودجه یا تبصره 19 بهره بگیرند باید کارگروه های فعال داشته باشند.

**دانشگاه شیراز برای تهیه طرح جامع احیای تالاب ها اقدام کند
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری مسایل مربوط به تالاب های استان گفت: انتظار این است که دانشگاه شیراز به سبب توان علمی که دارد، یک طرح جامع که قابل عملیاتی شدن و نقشه راه باشد، تهیه کند.
تبادار بیان کرد: دانشگاه در تهیه این طرح به فوریت و به شکل تکلیفی عمل و مشخص کند که این طرح ظرف چه مدت آماده می شود.
وی، با اشاره به سفر روز بیست و یکم مرداد 97 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان فارس، گفت: در این سفر عیسی کلانتری تاکید کرد که چنانچه یک طرح جامع در پیوند با تالاب های فارس به دولت ارایه شود، وی می کوشد که تامین اعتبارات و پشتیبانی منابع مالی از سوی دولت را در دستور کار قرار دهد.
استاندار فارس ادامه داد: این موضوع باید بیش از پیش و به شکل جدی در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گیرد.
او افزود: طرح های مطالعاتی که نتواند راهبرد عملی برای ما تببین و تشریح کند، چندان منجر به حل مشکل نخواهد شد.
تبادار ادامه داد: در طرح هایی که به دولت ارایه می شود، باید همه جوانب و جزییات کار در نظر گرفته شود و عاری از هر گونه ابهام باشد.

**بازاریانی که با مردم همراهی می کنند تشویق شوند
استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فضای کنونی بازار که عده ای هر قیمتی که تمایل داشته باشند بر اجناس خود نصب می کنند، باید از کسبه و بازاریانی که نهایت همکاری را با مردم دارند، تقدیر کرد.
تبادار افزود: بازاریان، کسبه و تجار می توانند در شرایط کنونی به عنوان آرامش دهنده مردم عمل کنند و باید ضمن تکریم کاسبان خوب، با کاسبانی که از شرایط سوء استفاده می کنند نیز برخورد قانونی شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.