به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات پایانه صادراتی خادم مولا که در استانداری برگزار شد افزود:قزوین از ظرفیت و توانمندی بسیار زیادی در بخش های کشاورزی و صنعتی برخوردار است و به دلیل نزدیکی به پایتخت سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی می کنند.
وی افزود: متاسفانه به بسیاری از سرمایه گذارانی که در سالهای قبل به استان وارد شده اند بعد از یک یا 2 سال از اخذ مجوز گفته می شود که نمی توانید کار کنید و یا باید طرح خود را تغییر دهید.
زرآبادی ادامه داد: در بسیاری از طرح ها نیز نظرات کارشناسی بعد از صدور مجوز داده می شود که در نتیجه سرگردانی سرمایه گذاران را در پی دارد.
نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین از جمله استان هایی است که به اذعان مسئولان سند آمایش سرزمین دارد اما چرا تکلیف دستگاه های اجرایی با یک سرمایه گذار وارد شده به استان مشخص نیست.
وی با بیان اینکه نمی توان بعد از صدور مجوز با ادامه سرمایه گذاری مخالفت کرد افزود: دستگاه های اجرایی به دلیل ناهماهنگی با موضوع سرمایه گذاری بسیار جزیره ای و پراکنده برخورد می کنند که باید با ورود مدیریت کلان استان آن را ساماندهی کرد.
زرآبادی خاطر نشان ساخت: مسئولان کشورهای دیگر از نمایندگان مجلس تا دولتمردان برای سرمایه گذاران احترام بسیار زیادی قائل هستند چون آنها را خالق ثروت می دانند در حالیکه ما با رفتارهای نامناسب خود موجب بی انگیزگی سرمایه گذاران می شویم.
وی گفت: 2 سال پیش سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری در کشور شکل گرفت ولی هیچ خروجی نداشت چون نگاه مطلوبی به سرمایه گذاری صورت نگرفت.
زرآبادی ادامه داد:امروزه به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی به تعدیل نیروها اقدام کرده اند و باید در این شرایط از ورود یک سرمایه گذار جدید به استان استقبال کرد.
وی با اشاره به پایانه صادراتی خادم مولا که دستگاه های اجرایی با صدور مجوز آن مخالفت کرده اند گفت: سرمایه گذار این طرح توانایی و اهلیت خود را برای پیشبرد این طرح اعلام کرده است و باید با درخواست تضامین و شرط گذاری در تفاهم نامه موانع ادامه کار وی را از میان برداشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.