به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز جمعه با اعلام این خبر گزارش داد: این بانوی هنرمند که مدتها در خانه سالمندان به سر می برد به دیار باقی شتافت.
پران گرچه در سال 1306 در اصفهان متولد شد، از 20 سالگی به شیراز آمد و به توصیه همسر خویش از سال 1326 در بسیاری از نمایش های دهه 30 و 40 بازی کرد.
او در آثار ارزشمندی از سینمای ایران از جمله در مسیر تندباد ساخته مسعود جعفری جوزانی و شاخه های بید فیلمی از امرالله احمدجو نقش آفرینی کرد.
در دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جایزه نفر اول بازیگری زن به عین الشریعه پران برای بازی در نمایش «ابراهیم خلیل الله» اهدا شد و در دوره دهم این جشنواره نیز از وی تقدیر شد.
پران، در چندین نمایش همبازی رحیم هودی، پدر تئاتر شیراز بوده است و نمایش های اتللو، مکبث، کوچ، قهوه خانه آخرالزمان، سعدی مسافر شهر عشق و ده ها نمایش دیگر با بازی او به روی صحنه رفته است.
این بانوی هنرمند که نمایش هایی همچون رستم و سهراب و ابن سینا را کارگردانی کرده است، ساعت 19 چهارشنبه هفتم شهریورماه جاری دار فانی را وداع کرد.
صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و هیات مدیره انجمن نمایش استان با ابراز تاسف از فقدان این بانوی تئاتر، درگذشت وی را به جامعه تئاتر ایران به ویژه هنرمدان شیراز و خانواده وی تسلیت گفتند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.