وحید محبوب‌بشری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ٢٠ اثر از ١٩ کارگردان به دبیرخانه سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان رسیده و هیات داوران بازبین متشکل از عبدالحی شماسی، مهدی یوسفی‌زاده و نگار نادری، پس از بازبینی زنده آثار متقاضی، هفت اثر را برای حضور در سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی کردند.
وی عنوان کرد: «آهنگ‌های شکلاتی» به کارگردانی محسن پورنظری از رودسر، «نارنجستان» به کارگردانی مهدی مهربان از صومعه‌سرا و «نقطه صفر مرزی» به کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره بدون اولویت‌بندی هستند.
محبوب‌بشری با بیان این‌که چهار اثر نیز از رشت به مرحله نهایی جشنواره راه یافته، ادامه داد: «تانگوی شیطان» به کارگردانی وحید درویشی، «در میان شله» کیوان خسرومرادی، «کد ١٩١٧» رضا جوینده و «موسیو ابراهیم» علیرضا کوشک‌جلالی از دیگر آثار راه‌یافته به سی‌امین جشنواره تئاتر گیلان هستند.
دبیر اجرایی سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان گفت: این جشنواره مسیری برای حضور در سی‌ و ‌ششمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.
وی اضافه کرد: این جشنواره اغلب رقابتی و دارای بخش‌های گوناگونی همچون بخش نمایش صحنه‌ای، بین‌الملل، نمایش‌های رادیویی و نمایش خیابانی است.
به گفته محبوب بشری ، آثار ثبت شده برای حضور در جشنواره تئاتر استانی گیلان از 19 کارگردان ارسال شده که بیشترین سهم از آثار ارسالی مربوط به شهرستان‌های املش، سیاهکل، رودسر، لنگرود، صومعه‌سرا و بندر انزلی است.
وی اعلام کرد: جدول بازبینی آثار ارسالی پس از بررسی توسط ستاد جشنواره، تنظیم و در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قابل رویت است.
اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت، فرهنگ کهن اسلامی - ایرانی، موضوعات اجتماعی معاصر، حجاب و عفاف از موضوعات جشنواره یاد شده است.
سی‌امین جشنواره استانی تئاتر گیلان با مسئولیت اجرایی انجمن نمایش استان از هفتم تا ١٢ شهریورماه جاری در رشت برگزار خواهد شد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.