حجت الاسلام محمدصادق مهرابی، با بیان اینکه آنچه انسان را به سرمنزل مقصود می رساند، ختم به امامت و ولایت می شود، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از جریان های انحرافی در طول تاریخ جریان هایی هستند که با نام توحید و نبوت شروع شده‌اند اما با فرهنگ امامت همراهی نکردند.
وی افزود: آنچه فرهنگ امروز جامعه بشری به ویژه در عصر غیبت بدان نیازمند است، تبلور جایگاه امامت و لایت است و به بیان دیگر باید مفهوم ولایت را گفتمان سازی کنیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: برای تبلیغ فرهنگ و تئوری امامت ضروری است در مجموعه‌های دانش آموزی، دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی به گفتمان سازی‌ و تئوریزه کردن نگاه و نظر ولایت و امامت پرداخت.
مهرابی با بیان اینکه متاسفانه حوزه و دانشگاه در این زمینه خوب فعالیت نکرده‌اند، اظهار داشت: گاهی مفاهیمی سطحی از طریق فضای مجازی به بدنه جامعه تزریق شده تا جایگاه ولایت را در اذهان مردم سست جلوه دهد در حالیکه ضرورت این جایگاه بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در رسانه، فضای مجازی و جایگاه‌های تبلیغی در کشور و استان بهره گیریم تا بتوانیم نسل جدید را با این فرهنگ غنی آشنا کنیم.
این مقام مسئول یکی از فعالیت‌های این اداره کل را در حوزه ولایت، ساماندهی محتوایی برشمرد و گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های اولویت‌دار این نهاد در دهه امامت و ولایت، اعزام مبلغان متخصص به مناطق مختلف است.
مهرابی با تاکید بر اینکه اعزام مبلغان به مناطق مختلف ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: بسیاری از افراد نیاز دارند مبلغان شبهه‌های آنان را رفع کنند و از این طریق فعالیت‌های شاخصی در حوزه زیرساختی صورت گرفته است.
او افزود: این شخصیت‌های تبلیغی در دهه ولایت بر اساس نیازسنجی‌ بیش از 500 جلسه را با همراهی بنیاد بین‌المللی الغدیر برگزار کردند و در مساجد، حسینیه‌ها و به ویژه در مناطق تلفیقی و ترکیبی که اهل سنت نیز حضور دارند، از ظرفیت آنها بهره‌گیری شد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس به برگزاری برنامه مشترک با بنیاد بین‌المللی الغدیر و با حضور جامعه روحانیت شیراز اشاره کرد که در آن 600 نفر حضور داشتند.
مهرابی، همچنین در مورد برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها بیان کرد: در موضوع اعزام مبلغ متخصص در حوزه کلامی امامت و ولایت هر جا در استان ضرورت داشته باشد و تاکنون از ما دعوت کرده‌اند حضور یافته‌ایم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی افزود: فعالیت‌های تبلیغی در مساجد و مکان‌های عبادی مانع از فعالیت در فضای مجازی نیست، از این رو یکی از اولویت‌های این اداره کل حضور در این فضاست.
وی ادامه داد: کارگروه تخصصی فضای مجازی این نهاد راه اندازی شده است و کارشناسان بومی و غیر بومی در سطوح مختلف به صورت نظام مند، فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی را بررسی می‌کنند.
مهرابی، همچنین به فعالیت مدارس مهارت اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: هم اینک این مدارس یک هزار و 400 دانش آموز دارد و موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای اولیا و دانش‌آموزان با هدف بصیرت‌ افزایی اجتماعی تشریح می‌شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در باره پاره ای از برنامه هایی که به مناسبت دهه ولایت در این استان برگزار شد اظهار داشت: از جمله این برنامه ها می توان به رقابت کتابخوانی در سایت تبیان برای گروه هدف هیات های مذهبی و موسسه ‌های قرآنی اشاره کرد.
مهرابی گفت: کارگاه‌هایی ویژه بانوان با عنوان خانواده علوی و سبک زندگی علوی با محوریت فضای مجازی و استحکام خانواده با حضور استادان برجسته در امور بانوان، نشست جوانان شیعه و اهل سنت در اوز لارستان با عنوان بررسی جریان وهابیت تکفیری نیز از دیگر برنامه هایی بود که به مناسبت دهه ولایت در این استان برگزار شد.
از عید قربان تا عید غدیر خم (دهم تا هجدهم ذی الحجه) به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده است. امسال این دهه از سی و یکم مرداد آغاز شد و تا هشتم شهریور ادامه دارد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.