به گزارش ایرنا قاسم جان بابایی، چهارشنبه در ششمین روز از هفته دولت در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بیضاء در شهرستان سپیدان افزود: از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت نیز افزایش دسترسی مردم و توزیع عادلانه خدمات بهداشت و درمان به ویژه در مناطق محروم است که دستاوردی بزرگ برای جامعه به شمار می آید.
وی افزود: ارایه خدمت به مردم، محدود به توسعه فضاهای فیزیکی و بهره برداری از طرح ها نیست، بلکه با راه اندازی هر مرکز درمانی، وارد مرحله دشوارتر ارایه خدمات شایسته خواهیم شد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است.
جان بابایی، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در برخی از شهرهای کشور اجرایی شده است، گفت: از جمله اهداف این نظام، توسعه سلامت است و این مقوله به عنوان طرحی بلند مدت دنبال می شود.
وی ادامه داد: نظام ارجاع یک نظام ارایه خدمت منظم است و مهمترین موضوع در این زمینه، وجود زیرساخت الکترونیک است زیرا باید اطلاعات بیمار به صورت الکترونیک رد و بدل شود.
جان بابایی اضافه کرد: به هر میزان که سطح خدمات درمانی بالاتر رود، هزینه‌ های سلامت هم بیشتر می ‌شود و بی شک یکی از مهم‌ترین عوامل نگهدارنده هزینه‌ های نظام سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: گاهی افراد برای یک سرماخوردگی ساده به متخصص یا فوق تخصص مراجعه می ‌کنند و همین امر ممکن است منجر به محروم شدن بیماران مبتلا به بیماری ‌های جدی ‌تر از مراجعه به پزشک متخصص شود.
جان بابایی ادامه داد: وقتی که پزشک سطح سه، درگیر بیماری‌ های سطح یک شود، افرادی که به بیماری های مهم ‌تر مبتلا هستند از درمان محروم می ‌مانند بنابراین لازمه نظام ارجاع، وجود زیرساخت الکترونیک و دسترسی مردم به سطح یک ارایه خدمات است.
این مقام مسئول، همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط مسئولان و کاهش فاصله آنها با مردم تاکید کرد و این امر را زمینه ساز توسعه خدمات دانست.
وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز مردم ایران با اتحاد و همدلی، دشواری ها را پشت سر نهادند و همواره یک گام از مسئوولان جلوتر بودند.
افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بیضاء در شهرستان سپیدان یکی از 50 طرح عمرانی و بهداشتی است که امروز (چهارشنبه) در مجموع با اعتباری حدود 520 میلیارد ریال در استان فارس به بهره برداری رسید.
بخش بیضا در فاصله 45 کیلومتری شمال غرب شیراز در شهرستان سپیدان واقع شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.