دکتر محمد هادی ایازی چهارشنبه در حاشیه همایش روسا و معاونان دانشگاه های کلان منطقه 5 جنوب کشور در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : بسیاری از ایرانیان ساکن کشورهای حوزه عربی خلیج فارس که اغلب ساکنان استان فارس و اهالی جنوب این استان هستند برای مشارکت در پروژه های خیر ساز در کشور در قالب این تفاهم نامه اعلام آمادگی کرده اند.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به کمک خیرین در سال های گذشته در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: 80 بیمارستان و مرکز درمانی طی سال های گذشته تاکنون توسط خیرین ساخته شده و یا در حال ساخت است.
ایازی افزود: کمک خیریین در سال 95 رقمی حدود1500 میلیارد تومان و در سال 96 نیز 1700 میلیارد تومان بوده است. این حجم از کمک ها تحول جدی در عرصه سلامت کشور به وجود می آورد.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت به فعالیت 875 خیریه و 680 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت : خیریه ها با ساماندهی وزارت بهداشت در این عرصه فعالیت می کنند اما برخی افراد بدون مجوز و کاملا غیر قانونی در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک به اسم کمک به بیماران و نیازمندان می کنند که وزارت بهداشت کار آن ها را تایید نمی کند.
وی احداث همراه سرای بیماررا با مشارکت خیرین یکی از اقدامات قابل توجه در کشور دانست و گفت : در سالهای گذشته 11 همراه سرا در شهرهای کشور وجود داشته است که امروز همراه سراها به بیش از 70 باب رسیده که نشان دهنده مشارکت مردم در تامین نیازهای حوزه سلامت است.
همایش روسا و معاونان دانشگاه های کلان منطقه 5 جنوب کشور با حضور مسئولان دانشگاه های شیراز ، فسا ، جهرم،هرمزگان، بوشهر و دانشکده های پرستاری استان فارس در شیراز برگزار شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.