به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر سه شنبه در پنجمین روز از هفته دولت در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان سروستان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت استان به لحاظ انرژی خورشیدی باید اجرای طرح های نصب پنل های خورشیدی گسترش داده شود و مسئولان ذی ربط از این طرح ها حمایت کنند.
وی ادامه داد: البته اجرای این طرح ها باید به افراد پیگیر واگذر شود و مجوز افرادی که عزم جدی برای عملیاتی کردن این طرح ها ندارند، باطل شود.
استاندار فارس، با اشاره به اعلام آمادگی یک سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج برای راه اندازی یک نیروگاه 100 مگاواتی انرژی خورشیدی در این استان گفت: به گفته مدیرعامل برق منطقه ای فارس با 100 مگاوات برق تولیدی نیروگاه خورشیدی، نیاز شهرستان خرامه به برق تامین و ماهانه در مصرف 270 هزار لیتر گازوییل نیز صرفه جویی می شود.
تبادار افزود: اگر برق چند شهرستان استان را بتوانیم به این شیوه تامین کنیم در مجموع شاهد صرفه جویی در حجم قابل توجهی سوخت فسیلی خواهیم بود.
وی ادامه داد: پس از بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی خرامه در هفته دولت امسال، امروز نیز شاهد بهره برداری از طرح چهارمگاواتی شهرستان سروستان هستیم.
او بیان کرد: افزون بر این، یک طرح 10مگاواتی نیز در شهرستان اقلید و یک طرح 10مگاواتی هم در شهرستان آباده آماده بهره برداری است.
استاندار فارس افزود: امروز و در ادامه بهره برداری از طرح های هفته دولت در مجموع شاهد بهره برداری از 28 پروژه در زمینه بهسازی روستایی، گازرسانی روستایی و انرژی خورشیدی با اعتباری بیش از 320 میلیارد ریال در شهرستان سروستان بودیم.
شهرستان سروستان در فاصله 80 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال 1360در حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته
دولت نامگذاری شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.