رئیس برق منطقه ای شهرستان ورامین در مراسم بهره برداری از این پنل خورشیدی گفت: شهرستان ورامین به دلیل مجاورت با کویر مرکزی، از موقعیت مناسبی برای تولید برق از نیروی خورشید برخوردار است و حمایت از بخش خصوصی برای احداث نیروگاه های برق خورشیدی می تواند بسیاری از مشکلات کمبود انرژی به ویژه در ایام تابستان را رفع کند.
مسلم حاجی مزدرانی افزود: میزان مصرف برق شهرستان ورامین در اوج مصرف 163 مگاوات ساعت ، که به طور میانگین هر خانه شخصی در ساعت 5 کیلووات برق مصرف می کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر بخش خصوصی به صورت کلان در احداث نیروگاه های خورشیدی، افراد نیز می توانند با نصب پنل های خورشیدی بر روی منازل خود، علاوه بر فروش برق تولیدی به برق منطقه ای به قیمت هر کیلووات 800 تومان، برق مورد نیاز خود را نیز تولید کنند.
وی بیان کرد: افراد با سرمایه گذاری 200 میلیون ریالی می توانند برق مورد نیاز منزل خود را تأمین و در دراز مدت در بسیاری از هزینه های مصرفی صرفه جویی کنند ضمن این که این امر می تواند به کاهش جبران کمبود انرژی و جلوگیری از قطعی برق کمک شایانی کند.
وی با اشاره به نصب پنل خورشیدی در دهیاری روستای محمدآباد گفت: اجرای این طرح با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون ریال برای نخستین بار در استان تهران صورت گرفته و می تواند الگوی مناسبی برای سایر دهیاری ها در تولید برق از انرژی خورشیدی باشد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.