به گزارش ایرنا فریدون خودنیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استقبال خوبی در بخش نیروگاه های کوچک مختص مشترکان برق صورت گرفته و اقدامات موثری با حمایت موسسات مالی برای پرداخت تسهیلات کم بهره انجام شده است.
وی انرژی خورشیدی را فرصت مناسبی برای اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: تولید برق یک چالش ملی بوده و با توجه به خاموشی ماه های آینده، وزارت نیرو شرایط مناسبی برای تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر و خرید تضمینی 20 ساله در نظر گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی هر نیروگاه خانگی 250 میلیون ریال و درآمد ماهانه هر واحد نیروگاهی 9 میلیون و 760 هزار ریال برآورد شده است که این میزان، سالانه با توجه به رشد تورم افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: شهرستان دلفان با پنج مگابایت کمبود تولید برق مواجه است که درصورت راه اندازی نیروگاه های خانگی علاوه بر تولید این میزان، زمینه ایجاد یکهزار فرصت شغلی فراهم می شود.
خودنیا افزود: در حال حاضر با 125 نیروگاه خانگی در خرم آباد قرارداد بسته شده که از این تعداد 37 واحد به مرحله فروش برق رسیده اند.
وی با بیان اینکه سود راه اندازی نیروگاه های خانگی برق معادل 35 تا 40 درصد میزان سرمایه گذاری برآورد شده است، گفت: ضریب نفوذ برق در لرستان تقریبا 100 درصد و سرمایه گذاری در هر نقطه استان امکانپذیر است.
وی پیش بینی کرد درصورت حمایت موسسات مالی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی تا پایان سال، این ظرفیت به 500 کیلووات برسد.
خودنیا گفت: لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوب با بیش از 300 روز هوای آفتابی در سال، ظرفیت احداث نیروگاه های کوچک و بزرگ خورشیدی را دارد.
وی پاک بودن، دسترسی رایگان، امنیت و بی خطر بودن و همچنین جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف سوخت های فسیلی را از مهمترین مزایای استفاده از پنل های خورشیدی عنوان کرد.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.