به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی دوشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان در سالن همایش شهید هاشمی با بیان اینکه 50 میلیون دلار برای پایداری شبکه برق خوزستان از صندوق توسعه ملی تصویب شده است ادامه داد: منابع لازم نیز تامین شده و با جدیت به دنبال حل این مشکل هستیم.
وی خطاب به برخی ادارات و دستگاه های استان گفت: انتظار می رود تمام دستگاه ها برای صرفه جویی در مصرف برق اهتمام داشته باشند و شرکت برق اهواز و استان برق هر اداره ای که به توصیه های داده شده در این خصوص عمل نکند را باید قطع کند.
وی در بخشی دیگر درخصوص عملیات مهار ریزگردها در عرصه های بیابانی استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت 350 هزار هکتار از کانون های ریزگرد را مهار کردیم و همچنین در 12 هزار هکتار مدیریت مرتع و یکهزار هکتار مرطوب سازی صورت گرفته است.
شریعتی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 25 هزار هکتار نهال در استان کشت شد اظهار داشت: همه دستگاه ها باید برای بیابان زدایی همکاری خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها به خوزستان اختصاص یافت خاطرنشان کرد: درحال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های مردم استان مساله ریزگردها است بنابراین همه مسئولان اجرایی خوزستان باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

**جهش خوزستان در بهبود فضای کسب و کار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حل ابر چالش کشور یعنی بیکاری در گرو جذب سرمایه گذاری و افزایش تولیدات صادرات محور است گفت: یکی از الزامات بهبود فضای کسب و کار تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری است
علی بحرینی مقدم ادامه داد: استان خوزستان سال گذشته 19 رتبه در بحث بهبود فضای کسب و کار پیشرفت داشت و در سال جاری نیز به رتبه دهم کشور رسید.
وی یکی از چالش های اصلی بر سر راه سرمایه گذاری را استعلام های زیاد از دستگاه ها عنوان کرد و یادآور شد: در خوزستان بیش از 36 دستگاه استعلام شونده داریم که بیش از 10 هزار مجوز و استعلام را صادر می کنند.
بحرینی مقدم با بیان اینکه بیش از 500 فرآیند پر پیچ و خم را شناسایی و به 260 فرآیند کاهش دادیم گفت: انجام استعلام های چندین گانه باعث شده بود تا متقاضیان سرمایه گذاری با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
وی افزود: در قانون تأکید شده که مجوز کسب و کار باید در سریع ترین زمان ممکن و به شکل غیرحضوری صادر و کار برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از راه اندازی فاز نخست پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان از روز سه شنبه خبر داد و یادآور شد: شناسایی و احصای فرآیندها، طرح ریزی، تدوین شناسنامه فرآیندها، مدل سازی فرآیندها، ترمیم نمودار جریان داده، تعداد فرآیندهای صدور مجوز فعالیت به تفکیک نوع فرآیند، استقرار، آموزش و پشتیبانی پنجره واحد از جمله گام هایی است که در این خصوص برداشته شده است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.