به گزارش ایرنا اسماعیل خاتمی، سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان داراب بدون اشاره به آماری از میزان انرژی که در بخش کشاورزی این شهرستان صرف می شود، افزود: کشاورزان دارابی می توانند همانند سال 96 با انعقاد تفاهم نامه و خاموش کردن الکترو پمپ های خود از ساعت 12 الی 16 در فاصله زمانی خرداد تا پایان شهریور از مشوق های ویژه وزارت نیرو بهره مند شوند که این امر می تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش مصرف برق شهرستان داشته باشد.
وی بیان کرد: بیش از 90 درصد از کشاورزان شهرستان داراب که حدود 2 هزار و 300 نفر هستند در سال 96 با انعقاد تفاهم نامه و کاهش مصرف انرژی در ساعت های یاد شده، حدود 10 میلیارد ریال به عنوان پاداش در صورتحساب های برق آنها منظور شد.
خاتمی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل گرما و روند رو به افزایش مصرف انرژی، ضروری است همه مشترکان اعم از کشاورزی، خانگی، تجاری و صنعتی همکاری لازم را در مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار با اداره برق این شهرستان داشته باشند.
او بیان کرد: ساعت های اوج مصرف انرژی در 6ماه نخست سال برای مشترکان خانگی و تجاری از ساعت20 الی 24مشترکان کشاورزی از ساعت12الی ١٦و مشترکان اداری از ساعت 11الی 15است و چنانچه مشترکان در بازه های زمانی مورد اشاره نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند، مشمول تخفیف و اعمال پاداش در صورتحساب های برق خواهند بود.
خاتمی گفت: شهرستان داراب چهار ماه از سال مشمول تعرفه گرمسیری است، در ماه های خرداد و تیر هزینه برق مصرفی مشترکان به عنوان منطقه گرمسیری درجه 2، مرداد و شهریور تعرفه گرمسیری درجه یک محاسبه می شود.
به گفته وی، میزان مصرف انرژی در شهرستان داراب در ساعت های اوج مصرف به حدود ١٥٤ مگاوات می رسد.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.