رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی امروز در دیداری تاریخی با خواهر رهبر کره‌ شمالی غذای سنتی کره ای صرف کرد؛ این در حالیست که همزمان دولت کره جنوبی امروز اعلام کرد رهبر کره شمالی نامه ای به رئیس جمهور کره جنوبی فرستاده و وی را به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ​خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «مون جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی امروز شنبه با «کیم یونگ نام» رئیس‌ تشریفاتی دولت پیونگ‌ یانگ و فرد شماره دوی این کشور و «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌ شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

این در حالی است که همزمان دولت کره جنوبی امروز اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نامه ای به مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی فرستاده و وی را به پیونگ یانگ دعوت کرده است. گفته شده که رئیس جمهور کره جنوبی از این دعوت استقبال کرده است.

در همین حال مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه از کره شمالی خواست فعالانه به دنبال از سرگیری گفت و گوها با آمریکا باشد.

پیش از این «کیم جونگ ایل» پدر کیم جونگ اون یک بار در سال 2000 با همتای وقت خود «کیم دائه جونگ» و یک بار در سال 2007 با همتای وقت خود «رو مو هیون» هر دو بار در پیونگ یانگ دیدار کرده بود.

دیدار این مقامات امیدهایی را برای سوق دادن بازی‌ های المپیک زمستانی به سمت حل بن‌ بست موجود در شبه‌ جزیره کره به وجود آورده است.

امروز رئیس‌ جمهور کره جنوبی در ضیافتی در کاخ ریاست‌ جمهوری در شهر «سئول» با خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی کیمجی (غذای سنتی کره ای) صرف، و گفت‌ و گو کرد. در این دیدار کیم یونگ نام نیز حضور داشت.

 

DVpdgwRU8AAnLYB

DVpdiOcVQAAUz_q

DVpdj2wUMAA_66Z

DVpdkRKUQAAjmR5

 

نخستین دیدار رودروی رئیس‌ جمهور کره جنوبی و خواهر رهبر کره شمالی در مراسم افتتاحیه بود. آنها با یکدیگر دست داده و وزرشکاران دو کشور را که تحت پرچمی مشترک در بازی‌ ها حضور دارند، مورد استقبال قرار دادند. همچنین این دیدار را می‌توان به نخستین ملاقات رسمی یکی از اعضای خانواده کیم جونگ اون در طول چندین دهه گذشته قلمداد کرد.

خواهر کیم جونگ اون روز جمعه در راس هیاتی از مقام‌ های کره شمالی وارد سئول شد تا در مراسم افتتاحیه بازی‌ های المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» حضور داشته باشد. ورزشکاران کره‌ شمالی نیز در این بازی‌ ها حضور دارند.

خواهر کیم جونگ اون اگرچه از نظر دیپلماتیک در رده پایین‌ تری نسبت به برادرش قرار دارد، اما در کره شمالی شخصیتی بسیار برجسته و مهم‌ است. کیم یو جونگ جوان‌ ترین دختر «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی است و جایگاه او در دولت با ورود او به دفتر سیاسی (پولیت‌ بورو) تقویت شده‌ است.

سفر این مقامات کره شمالی به کره‌ جنوبی همزمان با آن صورت می‌ گیرد که سئول به شدت به برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالی رتبه نه تنها میان دو کره، بلکه میان کره شمالی و آمریکا در جریان المپیک زمستانی که از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌ شود، امید بسته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.