مکان: پراگ، جمهوری چک/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «میخال هوراچک» یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری جمهوری چک در حال گریم شدن.

میخال هوراچک که ترانه‌ سرا است، یکی از رقبای رئیس جمهور کنونی محسوب می شود.

جمهوری چک دیروز و امروز شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و انتظار می‌ رود «میلوش زمان» رئیس‌ جمهور کنونی که به سیاست‌ های تند ضد مهاجرتی شهرت دارد، بیشترین آراء را کسب کند.

 

0

 

میلوش زمان در این انتخابات با هشت نامزد دیگر رقابت می‌ کند و اگر در دور اول هیچ یک از نامزدها به حد نصاب لازم نرسند، دو نامزدی که بیش از همه رای آورده‌ اند در رای‌ گیری دور دوم در روزهای ششم و هفتم بهمن رقابت خواهند کرد.

میلوش زمان 73 ساله از سال 2013 ریاست جمهوری چک را برعهده داشته که اساسا یک مقام تشریفاتی است.

با این حال او با موضع‌ گیری‌ های ضداسلامی خود جنجال فراوانی به پا کرده و در شرایطی که بسیاری از کشورهای غربی از اقدامات روسیه در اروپا و دخالت در امور داخلی و انتخابات کشورهای دیگر نگران هستند، مناسبات گرمی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دارد.

نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهند  رقیب اصلی میلوش زمان، «ییژی دراهوس» یک پروفسور رشته شیمی است که دو دوره رئیس آکادمی علوم جمهوری چک بوده است. دراهوش دیروز جمعه پس از رای دادن در شهر «پراگ» گفت که رئیس جمهور آینده باید به نفع جمهوری چک با هواداری اتحادیه اروپا کار کند.

سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عبارتند از میخال هوراچک، «میرک توپولانک» نخست‌ وزیر دست راستی سابق کشور، و «وراتیسلاو کولهانک» مدیر عامل سابق شرکت خودروسازی «اشکودا».

حدود 8.4 میلیون نفر در جمهوری چک حق رای دارند.

مکان: پراگ، جمهوری چک

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.