مکان: پوتسدام، آلمان/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پی کشف یک بسته مشکوک انفجاری در شهر «پوتسدام» در آلمان، پلیس بازارچه کریسمس را که در آن نزدیکی قرار داشت تخلیه کرد.

این وسیله انفجاری که به داروخانه ای در این شهر فرستاده شده بود، باعث تخلیه بازاری در نزدیکی این محل شد.

شهر پوتسدام در نزدیکی «برلین» و در شمال شرقی آلمان واقع شده و به گفته مقام‌ های محلی، این بسته انفجاری در اختیار ماموران خنثی‌ سازی قرار گرفت اما به کسی آسیبی نرسید.

سال گذشته در چنین روزهایی یک مرد تونسی با راندن کامیون به سوی یک بازارچه کریسمس در برلین 12 نفر را کشت؛ از همین رو، بازارچه‌ های امسال در آلمان تحت تدابیر ویژه‌ ای قرار گرفته‌ اند.

در روز 19 دسامبر 2016 در ساعت 20:14 شب به وقت محلی یک کامیون اسکانیا با ورود به بازار کریسمس در «برایتشایدپلاتز» واقع در شهر «برلین»، جمعیت حاضر در این بازار را زیر گرفت. بر اثر این واقعه همچنین 48 تن زخمی شدند.

این در حالی است که یکشنبه گذشته، در تصاویر منتشر شده میان حامیان داعش، این افراطی ‌ها تهدیدی جدی برای حمله به بازارهای کریسمس در انگلیس، فرانسه و آلمان را مطرح کردند.

داعش با انتشار دو پوستر در آستانه کریسمس از حامیان خود خواست که در انگلیس، فرانسه و آلمان حملات خونینی ترتیب دهند.

انتشار چنین تصاویر وحشتناکی از سوی عناصر داعش می‌ تواند خطرناک باشد و حامیان این گروه تروریستی - موسوم به گرگ‌ های تنها - را ترغیب به انجام حمله‌ ای تروریستی کند.

مکان: پوتسدام، آلمان

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.