مکان: بارسلون، کاتالونیا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها نفر از مخالفان استقلال کاتالونیا امروز یکشنبه در خیابان‌ های بارسلون تجمع کردند.

آنها با در دست داشتن پرچم های اسپانیا و کاتالونیا به برنامه سران جدایی‌طلب مبنی بر اعلام استقلال اعتراض کردند.

مردم از سراسر اسپانیا به بارسلون آمده اند. آنها پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آن خطاب به دولت کاتالان نوشته شده است: «نافرمانی از دولت بد».

 

2

 

این تظاهرات درست یک هفته بعد از برگزاری همه‌ پرسی استقلال برگزار می‌ شود.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کرده‌اند که آنها نماینده گروه زیادی از مردم کاتالونیا هستند که ساکت بودند ولی با استقلال این ناحیه مخالفند. شعار آنها این است: «کافی است. اجازه بدهید تا حس خوبی داشته باشیم.»

 

3

 

روز گذشته هم ده‌ ها هزار نفر از مردم در حالی که بیشتر آنان لباس سفید پوشیده بودند، به خیابان‌ های شهر «مادرید» و دیگر شهرهای اسپانیا آمدند و خواستار مذاکره میان سران دولت مرکزی و سران کاتالونیا برای پایان یافتن بحران شدند.

انتظار می رود منطقه خودمختار کاتالونیا روز سه شنبه اعلام استقلال کند. «کارلس پوجدمون» رئیس دولت منطقه کاتالونیا می خواهد به پارلمان این منطقه در بارسلونا در مورد وضعیت سیاسی فعلی توضح دهد. احتمالا وی در این جلسه استقلال این منطقه و همچنان چگونگی آینده حکومت اش را اعلام نماید.

 

4

 

هرچند دوشنبه هفته گذشته قرار بود پارلمان کاتالونیا جلسه ای را برگزار کند که احتمالا استقلال این منطقه نیز طی آن اعلام می شد، اما این نشست از سوی دادگاه قانون اساسی اسپانیا ممنوع شد.

مکان: بارسلون، کاتالونیا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.